Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bitirme Projesi (Yönlendirilmiş Çalışma) | ENT208 | 4 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI |
||||||||
Ön Koşul Dersler |
|
||||||||
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe | ||||||||
Dersin Verilişi | Yüz yüze | ||||||||
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Serpil ÖZDEMİR | ||||||||
Ders Veren | |||||||||
Amaç |
Öğrendikleri tüm bilgileri kullanarak belirlenen bir ürünün tasarımına başlamak yoluyla ürün tasarımında öğrenilmesi gereken adımları uygulamalı olarak kavramak Endüstri Ürünleri Tasarımı dersinin amacıdır. |
||||||||
Ders İçeriği |
Tasarım, ürün tasarımı, araştırma, hedef kitle, ihtiyaç, eskiz, teknik bilgiler, tasarımda psikolojik ve sosyolojik etmenler, malzeme, düşünme, maket, sunum |
||||||||
Ders Kaynakları |
Her türlü görsel yazınsal belge, bilgi, görsel vb.
Tasarım Felsefesine Giriş – İsmail Tunalı Endüstri Ürünleri Tasarımında Adımlar -Önder Küçükerman Sanat Tasarım ve Görsel Kültür – Malcolm Barnard |
||||||||
Açıldığı Öğretim Yılı | 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 5 | 5 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 8 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 10 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 4 | 1 | 4 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 106 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,16 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Proje föyünün verilmesi | |
2 | Araştırma-Temel prensiplerin belirlenmesi | |
3 | Kritik verme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
3 | Kritik verme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
5 | Rapor çalışması | |
6 | Rapor değerlendirme | |
7 | Proje yaklaşımlarını netleştirme-Kritik verme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
8 | Rapor teslim-Rapor sonuçlandırma- Ara Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
9 | Proje eskiz çalışmaları-Kritik | |
9 | Proje eskiz çalışmaları-Kritik | |
9 | Proje eskiz çalışmaları-Kritik | |
12 | Proje eskiz çalışmaları-Kritik-Pafta düzenleme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
12 | Proje eskiz çalışmaları-Kritik-Pafta düzenleme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
14 | Pafta düzenleme-Nihai ürün Projelendirmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tasarımın sunumunun nasıl olması gerektiğini kavramak | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Düşünme yönteminin tasarımı yönlendirme gücünü kavramak | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Ürünün malzemesinin tasarımına etkisini kavramak | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Sosyolojik etkilerin yeni bir ürünün tasarımına etkisini kavramak | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Hedef kitlenin önemini kavramak | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tasarımın sunumunun nasıl olması gerektiğini kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Düşünme yönteminin tasarımı yönlendirme gücünü kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ürünün malzemesinin tasarımına etkisini kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyolojik etkilerin yeni bir ürünün tasarımına etkisini kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hedef kitlenin önemini kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |