| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Bitirme Projesi (Yönlendirilmiş Çalışma) | ENT208 | 4 | 2 + 1 | 4,0 |
| Birim Bölüm | ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI |
||||||||
| Ön Koşul Dersler |
|
||||||||
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe | ||||||||
| Dersin Verilişi | Yüz yüze | ||||||||
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Serpil ÖZDEMİR (Yıl: 2020 - 2021) | ||||||||
| Ders Veren | |||||||||
| Amaç |
Öğrendikleri tüm bilgileri kullanarak belirlenen bir ürünün tasarımına başlamak yoluyla ürün tasarımında öğrenilmesi gereken adımları uygulamalı olarak kavramak Endüstri Ürünleri Tasarımı dersinin amacıdır. |
||||||||
| Ders İçeriği |
Tasarım, ürün tasarımı, araştırma, hedef kitle, ihtiyaç, eskiz, teknik bilgiler, tasarımda psikolojik ve sosyolojik etmenler, malzeme, düşünme, maket, sunum |
||||||||
| Ders Kaynakları |
Her türlü görsel yazınsal belge, bilgi, görsel vb.
Tasarım Felsefesine Giriş – İsmail Tunalı Endüstri Ürünleri Tasarımında Adımlar -Önder Küçükerman Sanat Tasarım ve Görsel Kültür – Malcolm Barnard |
||||||||
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 7 | 7 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 7 | 7 |
| Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 1 | 4 | 4 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 28 | 1 | 28 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 28 | 1 | 28 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Proje föyünün verilmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
| 2 | Araştırma-Temel prensiplerin belirlenmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
| 3 | Kritik verme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
| 3 | Kritik verme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
| 5 | Rapor çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
| 6 | Rapor değerlendirme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
| 7 | Proje yaklaşımlarını netleştirme-Kritik verme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
| 8 | Rapor teslim-Rapor sonuçlandırma- Ara Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
| 9 | Proje eskiz çalışmaları-Kritik | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
| 9 | Proje eskiz çalışmaları-Kritik | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
| 9 | Proje eskiz çalışmaları-Kritik | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
| 12 | Proje eskiz çalışmaları-Kritik-Pafta düzenleme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
| 12 | Proje eskiz çalışmaları-Kritik-Pafta düzenleme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
| 14 | Pafta düzenleme-Nihai ürün Projelendirmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Tasarımın sunumunun nasıl olması gerektiğini kavramak | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
| Düşünme yönteminin tasarımı yönlendirme gücünü kavramak | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
| Ürünün malzemesinin tasarımına etkisini kavramak | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
| Sosyolojik etkilerin yeni bir ürünün tasarımına etkisini kavramak | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
| Hedef kitlenin önemini kavramak | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Teknik bilgilerin tasarımdaki önemini kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Başından sonuna kadar, belirlenmiş bir projeyi gerçekleştirmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Tasarımda belirleyici olan etmenleri kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ürün tasarımına başlarken yapılması gerekenleri öğrenmiş olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Psikolojik etmenlerin yeni bir ürünün tasarımına etkisini kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ürünün malzemesinin tasarımına etkisini kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Düşünme yönteminin tasarımı yönlendirme gücünü kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Tasarım olgusunu kavramış olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Hedef Kitle - İhtiyaç ilişkisini kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Eskiz çalışmalarının tasarımdaki yerini öğrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Tasarımın sunumunun nasıl olması gerektiğini kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Araştırmanın tasarımdaki önemini kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Sosyolojik etkilerin yeni bir ürünün tasarımına etkisini kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Hedef kitlenin önemini kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |