Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tasarım Kuramları | ENT218 | 4 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Serpil ÖZDEMİR |
Ders Veren | |
Amaç |
Tasarım kuramlarının irdelenmesi. |
Ders İçeriği |
Tasarım kuramları ve endüstriyel ürün tasarımlarının irdelenmesi. |
Ders Kaynakları |
Tüm yerli yabancı tasarım dergi ve kitapları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 10 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 10 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,14 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tasarım kuram ve yaklaşımları- Genel prensipler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Benzetim |
13 | Tasarım yaklaşımları-Ürün inceleme | |
13 | Tasarım yaklaşımları-Ürün inceleme | |
13 | Tasarım yaklaşımları-Ürün inceleme | |
5 | Etik değerler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Benzetim |
5 | Etik değerler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Benzetim |
7 | Sürdürülebilirlik | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Benzetim |
8 | Sürdürülebilirlik-Ara Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Benzetim |
9 | Ürün döngüsü | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Benzetim |
9 | Ürün döngüsü | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Benzetim |
11 | Kurumsal kimlik | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Benzetim |
11 | Kurumsal kimlik | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Benzetim |
13 | Temel ilkeler-Ürün inceleme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Benzetim |
13 | Temel ilkeler-Ürün inceleme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Benzetim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tasarım terimlerinin kavranması | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Tasarım yaklaşımlarının öğrenilmesi | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Ürünleri doğru tanımlayabilme | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Tasarımın etik değerleri hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Tasarım yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tasarım terimlerinin kavranması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tasarım yaklaşımlarının öğrenilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ürünleri doğru tanımlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tasarımın etik değerleri hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tasarım yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |