EN
  • Anasayfa
  • ENT218 Tasarım Kuramları (2024 - 2025 / 4. Yarıyıl)
  • EN
ENT218 - Tasarım Kuramları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tasarım Kuramları ENT218 4 3 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Serpil ÖZDEMİR
Ders Veren
Amaç

Tasarım kuramlarının irdelenmesi.

Ders İçeriği

Tasarım kuramları ve endüstriyel ürün tasarımlarının irdelenmesi.

Ders Kaynakları Tüm yerli yabancı tasarım dergi ve kitapları
Açıldığı Öğretim Yılı 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 10 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 1 10 10
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 10 10
Ödev 1 Ödev 1 3 1 3
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Final Final 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 80
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,14
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tasarım kuram ve yaklaşımları- Genel prensipler Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Benzetim
13 Tasarım yaklaşımları-Ürün inceleme
13 Tasarım yaklaşımları-Ürün inceleme
13 Tasarım yaklaşımları-Ürün inceleme
5 Etik değerler Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Benzetim
5 Etik değerler Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Benzetim
7 Sürdürülebilirlik Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Benzetim
8 Sürdürülebilirlik-Ara Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Benzetim
9 Ürün döngüsü Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Benzetim
9 Ürün döngüsü Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Benzetim
11 Kurumsal kimlik Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Benzetim
11 Kurumsal kimlik Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Benzetim
13 Temel ilkeler-Ürün inceleme Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Benzetim
13 Temel ilkeler-Ürün inceleme Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Benzetim
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tasarım terimlerinin kavranması Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Tasarım yaklaşımlarının öğrenilmesi Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Ürünleri doğru tanımlayabilme Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Tasarımın etik değerleri hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Tasarım yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Tasarım terimlerinin kavranması - - - - - - - - - - - - - -
Tasarım yaklaşımlarının öğrenilmesi - - - - - - - - - - - - - -
Ürünleri doğru tanımlayabilme - - - - - - - - - - - - - -
Tasarımın etik değerleri hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - - - - - -
Tasarım yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - - - - - -