| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Tasarım Kuramları | ENT218 | 4 | 3 + 0 | 3,0 | 
| Birim Bölüm | ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI | 
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe | 
| Dersin Verilişi | Yüz yüze | 
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Serpil ÖZDEMİR | 
| Ders Veren | |
| Amaç | Tasarım kuramlarının irdelenmesi. | 
| Ders İçeriği | Tasarım kuramları ve endüstriyel ürün tasarımlarının irdelenmesi. | 
| Ders Kaynakları | Tüm yerli yabancı tasarım dergi ve kitapları | 
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 | 
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 | 
| Toplam | %0 | 
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) | 
| 
                                                        Aktarılabilir Beceri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Destek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Ek Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Kategori
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Mesleki Seçmeli Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Temel Meslek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uygulama Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uzmanlık / Alan Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) | 
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 | 
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 10 | 10 | 
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 10 | 10 | 
| Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 10 | 10 | 
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 | 
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 14 | 14 | 
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 | 
| Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 1 | 3 | 
| Final | Final | 3 | 1 | 3 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,14 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu | 
|---|---|---|
| 1 | Tasarım kuram ve yaklaşımları- Genel prensipler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Benzetim | 
| 2 | Tasarım yaklaşımları-Ürün inceleme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Benzetim | 
| 2 | Tasarım yaklaşımları-Ürün inceleme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Benzetim | 
| 2 | Tasarım yaklaşımları-Ürün inceleme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Benzetim | 
| 5 | Etik değerler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Benzetim | 
| 5 | Etik değerler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Benzetim | 
| 7 | Sürdürülebilirlik | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Benzetim | 
| 8 | Sürdürülebilirlik-Ara Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Benzetim | 
| 9 | Ürün döngüsü | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Benzetim | 
| 9 | Ürün döngüsü | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Benzetim | 
| 11 | Kurumsal kimlik | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Benzetim | 
| 11 | Kurumsal kimlik | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Benzetim | 
| 13 | Temel ilkeler-Ürün inceleme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Benzetim | 
| 13 | Temel ilkeler-Ürün inceleme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Benzetim | 
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti | 
| Tasarımın etik değerleri hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | 
| Tasarım yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | 
| Tasarım terimlerinin kavranması | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | 
| Tasarım yaklaşımlarının öğrenilmesi | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | 
| Ürünleri doğru tanımlayabilme | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | 
| DERS ÖĞRENME ÇIKTISI | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tasarımın etik değerleri hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Tasarım yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Tasarım terimlerinin kavranması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Tasarım yaklaşımlarının öğrenilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Ürünleri doğru tanımlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 
