| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Ürün Tasarımına Giriş | ENT102 | 2 | 3 + 0 | 3,0 | 
| Birim Bölüm | ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI | 
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe | 
| Dersin Verilişi | Yüz yüze | 
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Serpil ÖZDEMİR | 
| Ders Veren | |
| Amaç | Öğrenciyi Endüstriyel Tasarım disiplinini pratiğe dökme konusunda bilinçlendirmeyi amaçlar. | 
| Ders İçeriği | Bu ders endüstriyel tasarım disiplini ve mesleği temel bilgi vermeyi amaçlamaktadır. Bu tasarım tarihsel gelişim konularına, tasarımcıların sorumluluklarının, tasarım çalışma metodoloji, tasarım kriterleri ve ilke gelişimi içerir | 
| Ders Kaynakları | Endüstri Tasarımında Adımlar-Önder Küçükerman Düzenle Sil Tasarım Felsefesine Giriş – İsmail Tunalı | 
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 | 
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 | 
| Toplam | %0 | 
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) | 
| 
                                                        Aktarılabilir Beceri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Destek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Ek Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Kategori
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Mesleki Seçmeli Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Temel Meslek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uygulama Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uzmanlık / Alan Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) | 
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 | 
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 | 
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 | 
| Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 14 | 14 | 
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 | 
| Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 1 | 3 | 
| Final | Final | 4 | 1 | 4 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 81 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,18 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu | 
|---|---|---|
| 1 | Temel giriş-Prensipler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | 
| 2 | Endüstriyel Tasarımda süreç kavramınına giriş | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | 
| 3 | Tasarım, tasarımcı, ürün kavramları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | 
| 2 | Tasarım kavramı / Endüstriyel Tasarım içerikleri | |
| 4 | Mesleki bilgiler | |
| 6 | Etik değerler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | 
| 7 | Tasarım Yaklaşımları-Tasarlayanlar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | 
| 8 | Genel tekrar – ARA SINAV | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | 
| 7 | Tasarım Yaklaşımları-Tasarlayanlar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | 
| 7 | Tasarım Yaklaşımları-Tasarlayanlar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | 
| 7 | Tasarım Yaklaşımları-Tasarlayanlar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | 
| 3 | Tasarım, tasarımcı, ürün kavramları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | 
| 13 | Örneklemeler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | 
| 14 | Ürün-Kullanıcı ilişkisinin sorgulanması | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | 
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti | 
| Endüstri ürünleri tasarımına ait pek çok kavrama dair yorum yapar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | 
| Ürünleri nasıl inceleyeceği ile ilgili fikir sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | 
| Mesleki temel kavramlarını açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | 
| Tasarımcı - endüstriyel tasarımcı kimlik farkını açıklar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | 
| Türkiye ve dünyada ki tasarımcılar ve tasarladıkları ürünlerden örnek gösterir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | 
| DERS ÖĞRENME ÇIKTISI | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Endüstri ürünleri tasarımına ait pek çok kavrama dair yorum yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Ürünleri nasıl inceleyeceği ile ilgili fikir sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Mesleki temel kavramlarını açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Tasarımcı - endüstriyel tasarımcı kimlik farkını açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Türkiye ve dünyada ki tasarımcılar ve tasarladıkları ürünlerden örnek gösterir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 
