Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Pazarlama | MOS203 | 1 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüzyüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Ali PAYLAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Pazarlama ilkelerinin ve pazarlamada yönetsel uygulamaların kavranması |
Ders İçeriği |
Pazarlama ile ilgili Temel Kavramlar; Pazarlama Fonksiyonları; Pazarlamada Karar Verme; Pazarlama Planlaması; Pazarlama Yönetim Süreci; Pazarlamanın Çevre Koşulları; Satın Alma Davranışları; Hedef Pazar Kararları; Pazarlama karması Elemanlarına ilişkin Kararlar; Pazarlama planı; Pazarlama Faaliyetlerinin Denetimi |
Ders Kaynakları |
Pazarlama İlkeleri, İsmet Mucuk,Türkmen Kitabevi, İstanbul,2017.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 10 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 4 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 4 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 4 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 6 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 8 | 16 |
Final | Final | 2 | 8 | 16 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 68 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,67 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Pazarlamanın Tanımı, Kapsamı, Gelişimi, Pazarlama Kavramı ve Yeni Trendler | |
2 | Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışları | |
3 | Pazarlama Çevresi, Stratejik Planlama ve Pazarlamanın Rolü | |
4 | Pazarlama Araştırması ve Bilgi Sistemi | |
5 | Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar | |
6 | Pazar Bölümlendirme, Hedefleme, Konumlandırma ve Satış Tahminleri | |
7 | Ürün | |
8 | Tutundurma (Pazarlama İletişimi) | Ders |
9 | Pazar Bölümlendirme | Ders |
11 | Kişisel Satış ve Satış Geliştirme | |
12 | Reklam ve Halkla İlişkiler | |
13 | İnternette Pazarlama ve Doğrudan Pazarlama | |
13 | Hizmet Pazarlaması | Ders |
14 | Dağıtım: Dağıtım Kanalları, Tedarik Zinciri Yönetimi ve Lojistik |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Disiplinlerarası da dahil takımlarda çalışma becerisi | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 |
Disiplinlerarası da dahil takımlarda çalışma becerisi | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 |
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 |
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 |
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi. | 2 | 2 | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 |