| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Kariyer Planlama ve Geliştirme | MOS215 | 4 | 2 + 0 | 2,0 | 
| Birim Bölüm | ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI | 
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe | 
| Dersin Verilişi | Yüz yüze- Anlatım. Soru-Cevap. Tartışma. | 
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Aslı ERGENEKON ARSLAN | 
| Ders Veren | |
| Amaç | Kariyerinin keşif aşamasında olan öğrencilere doğru bir kariyer planlama yapabilmeleri ve kurma aşamasından itibaren kariyerlerini geliştirmek için ihtiyaç duyabilecekleri bilgi düzeyine ulaşmaları amaçlanmaktadır. | 
| Ders İçeriği | Bu derste kariyer planlama ve geliştirme ile ilişkili kavramları, kariyer yönetimi uygulamaları ve araçları, kariyer devreleri ve kariyer sorunları ve çözümleri ile ilgili konulara değinilecektir. | 
| Ders Kaynakları | Yasemin Özdemir(2005), Kariyer Yönetimi Ders Notları, Sakarya, Kitabevi, Sakarya. | 
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 | 
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 | 
| Toplam | %0 | 
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) | 
| 
                                                        Aktarılabilir Beceri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Destek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Ek Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Kategori
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Mesleki Seçmeli Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Temel Meslek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uygulama Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uzmanlık / Alan Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) | 
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 | 
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 | 
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 5 | 5 | 
| Final | Final | 1 | 5 | 5 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 52 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,04 | |||
| AKTS | 2,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu | 
|---|---|---|
| 1 | Kariyer ile ilgili tanımlar | |
| 2 | Kariyer ile ilişkili kavramsal çerçeve | |
| 3 | Kariyer geliştirme kuramları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer | 
| 4 | Kariyer yönetim uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer | 
| 5 | Kariyer yönetim araçları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer | 
| 6 | Kariyer sorunları | |
| 7 | Aday sağlama yolları | |
| 8 | Ara Sınav- Aday Sağlama Yolları | |
| 9 | İş arama kanalları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer | 
| 10 | CV hazırlama ve iş görüşmesi | |
| 12 | Yeni kariyer yaklaşımları | |
| 13 | Girişimcilik ve kariyer | |
| 14 | Genel değerlendirme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer | 
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti | 
| Kariyer yönetimini bireysel ve örgütsel boyutta ilişkilendirir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | 
| Geleneksel ve modern kariyer yönetimi uygulamalarını değerlendirerek karşılaştırır. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | 
| Modern kariyer yönetimi uygulamalarının bireye ve işletmeye katkılarını sorgular. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | 
| Literatürdeki kariyer yönetimi uygulamalarını ve işletmelerdeki mevcut durumu karşılaştırır. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | 
| Öğrendiklerine göre kariyerlerinin keşif aşamasını daha iyi değerlendirirler. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | 
| DERS ÖĞRENME ÇIKTISI | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kariyer yönetimini bireysel ve örgütsel boyutta ilişkilendirir. | 5 | 4 | 2 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5; | 
| Geleneksel ve modern kariyer yönetimi uygulamalarını değerlendirerek karşılaştırır. | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 2 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3; | 
| Modern kariyer yönetimi uygulamalarının bireye ve işletmeye katkılarını sorgular. | 4 | 5 | 2 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 4 | - | 3 | 3; | 
| Literatürdeki kariyer yönetimi uygulamalarını ve işletmelerdeki mevcut durumu karşılaştırır. | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 2 | 5 | 4 | 5 | 2 | 4; | 
| Öğrendiklerine göre kariyerlerinin keşif aşamasını daha iyi değerlendirirler. | 5 | 2 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4; | 
| Ortalama Değer | 4,6 | 4 | 3,6 | 4,6 | 4 | 4 | 4,6 | 3,8 | 3,4 | 4 | 4 | 3,2 | 3,6 | 3,8 | 
