Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ergonometri | ENT207 | 3 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Serpil ÖZDEMİR |
Ders Veren | Öğr. Gör. Serpil ÖZDEMİR |
Amaç |
Ergonominin temel kavramlarını öğrenerek , tasarımlarda ergonomi ve erişilebilirlik ilişkilerini sorgulayabilmek. |
Ders İçeriği |
Ergonomi bilimi, ürün, sistem, iş yeri ve iş tasarımındaki önemi , tasarımların gelişimi sürecinde ergonomik yaklaşım |
Ders Kaynakları |
Fatih C. Babalık, Ergonomi
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 79 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,10 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ergonomi nedir? | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
2 | Ergonomi biliminin tarihsel gelişimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
3 | Ergonominin diğer bilimlerle ilişkisi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
4 | Ergonomik düzeltim ürünler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
6 | Özel durumlar için ergonomi | |
6 | Eklemler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
7 | El-Ayak | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
8 | Genel tekrar- ARA SINAV | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
9 | Antropometri | |
10 | Sistem kavramı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
11 | Sistemli yaklaşım | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
12 | İnsan- makine sistemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
13 | Ergonomik tasarlama sorunları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
14 | Endüstriyel ürünlerde ergonomik yaklaşım örneklemeleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ergonomik temel kavramları açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Ergonomik temel kavramları açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Ürün tasarımını ergonomi bilgileri üzerinden tartışabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Tasarımlarda ergonomik ilişkileri sorgulayabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Tasarımlarda ergonomik ilişkileri sorgulayabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ergonomik temel kavramları açıklayabilecektir. | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 |
Ergonomik temel kavramları açıklayabilecektir. | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 |
Ürün tasarımını ergonomi bilgileri üzerinden tartışabilecektir. | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 |
Tasarımlarda ergonomik ilişkileri sorgulayabilecektir. | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 |
Tasarımlarda ergonomik ilişkileri sorgulayabilecektir. | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 |