Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tıbbi Terminoloji | SAK103 | 1 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ TANITIM VE PAZARLAMA |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. İrem YAZICI |
Ders Veren | Öğr. Gör. İrem YAZICI |
Amaç |
Bu dersin amacı sağlık bilimlerinde kullanılan tıp terminolojisinin esaslarını kavrayarak teorik dersler ve pratik uygulamalar ile mesleki çalışmalarda kavramayı kolaylaştıracak temel meslek terminolojisi bilgilerini kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Bu derste, Tıbbi Terminoloji Kavramı ve Tıbbi Terimleri Meydana Getiren Öğeler incelenecektir. |
Ders Kaynakları |
1.Artukoğlu, A., Kaplan, A. ve Yılmaz, A. Tıbbi Terminoloji 2.Özden, M. Tıbbi Terminoloji
Artukoğlu, M.A. (1997), Tıbbi Terminoloji, Hacettepe Üniversitesi Sağlık İdaresi Yüksekokulu Yayınları No:1, Ankara. MEGEP Tıbbi Terminoloji Notları ARSLANTAŞ, Didem, Tıbbi terminoloji, Açıköğretim Fakültesi Yayını, No: 1496, Eskişehir, 2012 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2008 - 2009 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 15 | 1 | 15 |
Final | Final | 25 | 1 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tıbbi Terimlere Giriş | |
2 | Kökler, Önekler, sonekler | |
3 | Tekil ve çoğul isim formlarının genel kullanımı | Tartışmalı Ders |
4 | Terimlerde küçültme | Tartışmalı Ders |
5 | Genel hastalık terimleri | Tartışmalı Ders |
6 | Hareket sistemine ilişkin terimler(Anatomiksemptomlarla ilgili terimler, tanısal terimler) | Tartışmalı Ders |
7 | Sindirim sistemine ilişkin terimler (Anatomik, tanısal, semptomatik, ameliyatlara ilişkin terimler) | Tartışmalı Ders |
8 | Ara sınav, Solunum sistemine ilişkin terimler (Anatomik, tanısal, ameliyatlara ilişkin terimler) | Tartışmalı Ders |
9 | Dolaşım sistemine ilişkin terimler (Anatomik, tanısal, semptomatikve ameliyatlara ilişkin terimler) | Tartışmalı Ders |
10 | Ürogenital sisteme ilişkin terimler (Anatomik, tanısal, semptomatik terimler) | Tartışmalı Ders |
11 | Sinir sistemine ilişkin terimler (Anatomik, tanısal, semptomatik terimler) | Tartışmalı Ders |
12 | Endokrin sisteme ilişkin terimler (Anatomik, tanısal, semptomatik ve ameliyatlara ilişkin terimler) | Tartışmalı Ders |
13 | Kan ve kan yapıcı organlara ilişkin terimler (Anatomik, tanısal, semptomatik ve ameliyatlara ilişkin terimler) | |
14 | Göz, kulak ve deriye ilişkin terimler | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bir tıbbi terimin yapısını terminolojik olarak analiz edebilme yeteneğini kazanır. | |||
Çeşitli sistemlere ait hastalıkların tanısına ve semptomlara ilişkin terimleri doğru yazarak anlamlarını bilir. | |||
Tıbbi terimleri, kök önek ve sonek yapılarından yola çıkarak izleyebilir. | |||
Tıbbi terminolojinin temel esaslarını kavrar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bir tıbbi terimin yapısını terminolojik olarak analiz edebilme yeteneğini kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Çeşitli sistemlere ait hastalıkların tanısına ve semptomlara ilişkin terimleri doğru yazarak anlamlarını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Tıbbi terimleri, kök önek ve sonek yapılarından yola çıkarak izleyebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Tıbbi terminolojinin temel esaslarını kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |