| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Tıbbi Terminoloji | SAK103 | 1 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | TIBBİ TANITIM VE PAZARLAMA |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze eğitim |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. İrem YAZICI |
| Ders Veren | Öğr. Gör. İrem YAZICI |
| Amaç |
Bu dersin amacı sağlık bilimlerinde kullanılan tıp terminolojisinin esaslarını kavrayarak teorik dersler ve pratik uygulamalar ile mesleki çalışmalarda kavramayı kolaylaştıracak temel meslek terminolojisi bilgilerini kazandırmaktır. |
| Ders İçeriği |
Bu derste, Tıbbi Terminoloji Kavramı ve Tıbbi Terimleri Meydana Getiren Öğeler incelenecektir. |
| Ders Kaynakları |
1.Artukoğlu, A., Kaplan, A. ve Yılmaz, A. Tıbbi Terminoloji 2.Özden, M. Tıbbi Terminoloji
Artukoğlu, M.A. (1997), Tıbbi Terminoloji, Hacettepe Üniversitesi Sağlık İdaresi Yüksekokulu Yayınları No:1, Ankara. MEGEP Tıbbi Terminoloji Notları ARSLANTAŞ, Didem, Tıbbi terminoloji, Açıköğretim Fakültesi Yayını, No: 1496, Eskişehir, 2012 |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2008 - 2009 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 15 | 1 | 15 |
| Final | Final | 25 | 1 | 25 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Tıbbi Terimlere Giriş | Tartışmalı Ders |
| 2 | Kökler, Önekler, sonekler | Tartışmalı Ders |
| 3 | Tekil ve çoğul isim formlarının genel kullanımı | Tartışmalı Ders |
| 4 | Terimlerde küçültme | Tartışmalı Ders |
| 5 | Genel hastalık terimleri | Tartışmalı Ders |
| 6 | Hareket sistemine ilişkin terimler(Anatomiksemptomlarla ilgili terimler, tanısal terimler) | Tartışmalı Ders |
| 7 | Sindirim sistemine ilişkin terimler (Anatomik, tanısal, semptomatik, ameliyatlara ilişkin terimler) | Tartışmalı Ders |
| 8 | Ara sınav, Solunum sistemine ilişkin terimler (Anatomik, tanısal, ameliyatlara ilişkin terimler) | Tartışmalı Ders |
| 9 | Dolaşım sistemine ilişkin terimler (Anatomik, tanısal, semptomatikve ameliyatlara ilişkin terimler) | Tartışmalı Ders |
| 10 | Ürogenital sisteme ilişkin terimler (Anatomik, tanısal, semptomatik terimler) | Tartışmalı Ders |
| 11 | Sinir sistemine ilişkin terimler (Anatomik, tanısal, semptomatik terimler) | Tartışmalı Ders |
| 12 | Endokrin sisteme ilişkin terimler (Anatomik, tanısal, semptomatik ve ameliyatlara ilişkin terimler) | Tartışmalı Ders |
| 13 | Kan ve kan yapıcı organlara ilişkin terimler (Anatomik, tanısal, semptomatik ve ameliyatlara ilişkin terimler) | Tartışmalı Ders |
| 14 | Göz, kulak ve deriye ilişkin terimler | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Bir tıbbi terimin yapısını terminolojik olarak analiz edebilme yeteneğini kazanır. | |||
| Çeşitli sistemlere ait hastalıkların tanısına ve semptomlara ilişkin terimleri doğru yazarak anlamlarını bilir. | |||
| Tıbbi terimleri, kök önek ve sonek yapılarından yola çıkarak izleyebilir. | |||
| Tıbbi terminolojinin temel esaslarını kavrar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bir tıbbi terimin yapısını terminolojik olarak analiz edebilme yeteneğini kazanır. | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | ;
| Çeşitli sistemlere ait hastalıkların tanısına ve semptomlara ilişkin terimleri doğru yazarak anlamlarını bilir. | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Tıbbi terimleri, kök önek ve sonek yapılarından yola çıkarak izleyebilir. | 5 | 4 | 4 | 3 | 1 | 4 | 3 | 2 | 1 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | ;
| Tıbbi terminolojinin temel esaslarını kavrar. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 2 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 4 | 4 | 3,25 | 2,75 | 4,75 | 3,25 | 3,75 | 2,25 | 3,25 | 3 | 3 | 4 | 4 |