Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Paket Program Uygulamaları | TTP108 | 2 | 2 + 2 | 5,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ TANITIM VE PAZARLAMA |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım ve tartışma |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Meryem Esin YAZGIÇ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Meryem Esin YAZGIÇ |
Amaç |
Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama mesleğine ilişkin; kavram, bilgi ve belgelerin, herhangi bir kuruluşa bağlı kalmadan temel nitelikte tanıtılarak, eğitim alan öğrencilerin, sektörü daha iyi tanıması ve meslekte daha donanımlı hale getirilmeleri amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Ders, tıbbi mümessil mesleğinin görev alanı, çalışma şekli, meslekte kullanılan raporlama formları ve bu formların bilgisayar program örnekleri, hekim ve eczane çalışmasına yönelik uygulamalı teknik bilgileri içermektedir. |
Ders Kaynakları |
Güncel Ders Notları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Kısa Sınav 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 8 | 32 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 4 | 16 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Final | Final | 30 | 1 | 30 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 25 | 1 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 131 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,14 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders içeriği ile ilgili bilgilendirme | Ders |
2 | Dünyada ve Türkiye’de İlaç Endüstrisi | Tartışmalı Ders |
3 | Tıbbi Mümessil ne iş yapar? | Ders |
4 | Tıbbi mümessilin görev ve sorumlulukları | Tartışmalı Ders |
5 | Meslekte çalışma şekli ve aday nitelikleri | Tartışmalı Ders |
6 | Sektörde kullanılan raporlama formları | Ders |
7 | Raporlama formlarının bilgisayarda program örnekleri | Ders |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hekim uzmanlık alanları ve temel tıp terimleri | Ders |
10 | Seleksiyon formları oluşturma kriterleri ve bilgisayar program örnekleri | Ders |
11 | İkili çalışma formu ve değerlendirme kriterleri | Tartışmalı Ders |
12 | Spin Yöntemi | Ders |
14 | Role-Playing | Rol Yapma / Drama |
14 | Role-Playing | Rol Yapma / Drama |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Meslekte, etkili bir strateji ve yöntem geliştirerek nasıl çalışılabileceğini kavrar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sektörde kullanılan belge ve formları tanır, bunları bilgisayar ortamında düzenlemeyi öğrenir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Potansiyel hedef kitle oluşturabilmeyi ve hedef kitlenin etkili sorularla nasıl yönlendirilebileceğini açıklar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Meslekte, etkili bir strateji ve yöntem geliştirerek nasıl çalışılabileceğini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Sektörde kullanılan belge ve formları tanır, bunları bilgisayar ortamında düzenlemeyi öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Potansiyel hedef kitle oluşturabilmeyi ve hedef kitlenin etkili sorularla nasıl yönlendirilebileceğini açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |