| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Paket Program Uygulamaları | TTP108 | 2 | 2 + 2 | 5,0 |
| Birim Bölüm | TIBBİ TANITIM VE PAZARLAMA |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Anlatım ve tartışma |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Meryem Esin YAZGIÇ |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama mesleğine ilişkin; kavram, bilgi ve belgelerin, herhangi bir kuruluşa bağlı kalmadan temel nitelikte tanıtılarak, eğitim alan öğrencilerin, sektörü daha iyi tanıması ve meslekte daha donanımlı hale getirilmeleri amaçlanmaktadır. |
| Ders İçeriği |
Ders, tıbbi mümessil mesleğinin görev alanı, çalışma şekli, meslekte kullanılan raporlama formları ve bu formların bilgisayar program örnekleri, hekim ve eczane çalışmasına yönelik uygulamalı teknik bilgileri içermektedir. |
| Ders Kaynakları |
Güncel Ders Notları
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 10 | 40 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 10 | 20 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 3 | 12 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 20 | 1 | 20 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 127 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,98 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Ders içeriği ile ilgili bilgilendirme | Ders |
| 2 | Dünyada ve Türkiye’de İlaç Endüstrisi | Tartışmalı Ders |
| 3 | Tıbbi Mümessil ne iş yapar? | Ders |
| 4 | Tıbbi mümessilin görev ve sorumlulukları | Tartışmalı Ders |
| 5 | Meslekte çalışma şekli ve aday nitelikleri | Tartışmalı Ders |
| 6 | Sektörde kullanılan raporlama formları | Ders |
| 7 | Raporlama formlarının bilgisayarda program örnekleri | Ders |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Hekim uzmanlık alanları ve temel tıp terimleri | Ders |
| 10 | Seleksiyon formları oluşturma kriterleri ve bilgisayar program örnekleri | Ders |
| 11 | İkili çalışma formu ve değerlendirme kriterleri | Tartışmalı Ders |
| 12 | Spin Yöntemi | Ders |
| 14 | Role-Playing | Rol Yapma / Drama |
| 14 | Role-Playing | Rol Yapma / Drama |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Meslekte, etkili bir strateji ve yöntem geliştirerek nasıl çalışılabileceğini kavrar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Sektörde kullanılan belge ve formları tanır, bunları bilgisayar ortamında düzenlemeyi öğrenir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Potansiyel hedef kitle oluşturabilmeyi ve hedef kitlenin etkili sorularla nasıl yönlendirilebileceğini açıklar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Meslekte, etkili bir strateji ve yöntem geliştirerek nasıl çalışılabileceğini kavrar. | - | 5 | 4 | - | 4 | 3 | - | - | - | 2 | 4 | 4 | - | - | ;
| Sektörde kullanılan belge ve formları tanır, bunları bilgisayar ortamında düzenlemeyi öğrenir. | - | 4 | 3 | 5 | - | 5 | - | - | - | - | 4 | 5 | - | - | ;
| Potansiyel hedef kitle oluşturabilmeyi ve hedef kitlenin etkili sorularla nasıl yönlendirilebileceğini açıklar. | - | 5 | 4 | - | 4 | 3 | - | - | - | - | 3 | 4 | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | 4,67 | 3,67 | 1,67 | 2,67 | 3,67 | - | - | - | 0,67 | 3,67 | 4,33 | - | - |