| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Diksiyon ve Etkili Konuşma I | TTP102 | 2 | 3 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | TIBBİ TANITIM VE PAZARLAMA |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Anlatım ve tartışma |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Meryem Esin YAZGIÇ |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersin amacı; öğrencilere mesleklerinin gerektirdiği diksiyon ve etkili konuşma becerilerinin gelişiminde rol alan teknik alt yapıyı kazandırmaktır. |
| Ders İçeriği |
Dil, kültür ilişkisi, etkili konuşmanın ana faktörleri, konuşma stili ve diksiyon, konuşmanın teknik altyapıları; ses, nefes ve boğumlanma çalışmaları, ses bilimsel değişimler, tonlama ve vurgu uygulamaları. |
| Ders Kaynakları |
Gürzap, C. (2006). Söz Söyleme ve Diksiyon. Remzi Kitapevi, İstanbul.
ŞENBAY, N. (2010). Söz ve Diksiyon Sanatı. Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. SELÇUKER, N. (2010). Doğru Güzel ve Etkili Konuşma Diksiyon. Kitapdostu Yayınları, İstanbul. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2008 - 2009 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 10 | 30 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 10 | 10 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 3 | 9 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 8 | 1 | 8 |
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
| Final | Final | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 85 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,33 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Ders içeriği ile ilgili bilgilendirme | Ders |
| 2 | Dil-Kültür İlişkisi ve Modern Dil Bilim Çalışmaları | Tartışmalı Ders |
| 3 | Etkili Konuşmayı Belirleyen Ana Faktörler ve Özellikleri | Tartışmalı Ders |
| 4 | Konuşma Stili ve Diksiyon Kavramı | Tartışmalı Ders |
| 5 | Konuşmanın Teknik Altyapısı; Nefes | Ders |
| 6 | Nefes Çalışmaları | Ders |
| 7 | Konuşmanın Teknik Altyapısı; Ses | Ders |
| 8 | Ara Sınav | Ders |
| 9 | Ses Çalışmaları | Ders |
| 10 | Konuşmanın Teknik Altyapısı; Boğumlanma | Ders |
| 11 | Boğumlanma Çalışmaları | Ders |
| 12 | Ses Bilimsel Değişimler | Tartışmalı Ders |
| 13 | Diksiyon, Vurgu ve Tonlama | Ders |
| 14 | Vurgu ve Tonlama Çalışmaları | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Etkin konuşma öğelerine hâkim olur. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Diksiyon ve etkili konuşmanın gerektirdiği teknik altyapı süreçlerini uygulamayı öğrenir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Dil-düşünce etkileşiminde farkındalık kazanır ve doğru dil kullanımı için gereken bilgi edinimi ve bilişsel gelişimin önemini kavrar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Etkin konuşma öğelerine hâkim olur. | - | 2 | 4 | - | 2 | - | - | 5 | - | - | 2 | - | - | - | ;
| Diksiyon ve etkili konuşmanın gerektirdiği teknik altyapı süreçlerini uygulamayı öğrenir. | - | - | 2 | - | 3 | - | - | 5 | - | - | 2 | - | 2 | - | ;
| Dil-düşünce etkileşiminde farkındalık kazanır ve doğru dil kullanımı için gereken bilgi edinimi ve bilişsel gelişimin önemini kavrar. | - | - | 3 | - | 2 | - | 4 | 5 | - | - | - | 2 | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | 0,67 | 3 | - | 2,33 | - | 1,33 | 5 | - | - | 1,33 | 0,67 | 0,67 | - |