| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Kariyer Planlama ve Geliştirme | MOS215 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
| Birim Bölüm | TIBBİ TANITIM VE PAZARLAMA |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze- Anlatım. Soru-Cevap. Tartışma. |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Aslı ERGENEKON ARSLAN |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Yücel BİLGİN |
| Amaç |
Kariyerinin keşif aşamasında olan öğrencilere doğru bir kariyer planlama yapabilmeleri ve kurma aşamasından itibaren kariyerlerini geliştirmek için ihtiyaç duyabilecekleri bilgi düzeyine ulaşmaları amaçlanmaktadır. |
| Ders İçeriği |
Bu derste kariyer planlama ve geliştirme ile ilişkili kavramları, kariyer yönetimi uygulamaları ve araçları, kariyer devreleri ve kariyer sorunları ve çözümleri ile ilgili konulara değinilecektir. |
| Ders Kaynakları |
Yasemin Özdemir(2005), Kariyer Yönetimi Ders Notları, Sakarya, Kitabevi, Sakarya.
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 10 |
| Toplam | 40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %60 |
| Toplam | %60 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 6 | 12 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 1 | 2 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Konuk Konuşmacı | 2 | 1 | 2 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 1 | 2 |
| Final | Final | 3 | 1 | 3 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 51 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2 | |||
| AKTS | 2,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Kariyer ile ilgili tanımlar | |
| 2 | Kariyer ile ilişkili kavramsal çerçeve | |
| 3 | Kariyer geliştirme kuramları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer |
| 4 | Kariyer yönetim uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer |
| 5 | Kariyer yönetim araçları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer |
| 6 | Kariyer sorunları | |
| 7 | Aday sağlama yolları | |
| 8 | Ara Sınav- Aday Sağlama Yolları | |
| 9 | İş arama kanalları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer |
| 10 | CV hazırlama ve iş görüşmesi | |
| 12 | Yeni kariyer yaklaşımları | |
| 13 | Girişimcilik ve kariyer | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Kariyer yönetimini bireysel ve örgütsel boyutta ilişkilendirir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
| Geleneksel ve modern kariyer yönetimi uygulamalarını değerlendirerek karşılaştırır. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
| Modern kariyer yönetimi uygulamalarının bireye ve işletmeye katkılarını sorgular. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
| Literatürdeki kariyer yönetimi uygulamalarını ve işletmelerdeki mevcut durumu karşılaştırır. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
| Öğrendiklerine göre kariyerlerinin keşif aşamasını daha iyi değerlendirirler. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kariyer yönetimini bireysel ve örgütsel boyutta ilişkilendirir. | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 4 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | ;
| Geleneksel ve modern kariyer yönetimi uygulamalarını değerlendirerek karşılaştırır. | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 | 3 | 3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | ;
| Modern kariyer yönetimi uygulamalarının bireye ve işletmeye katkılarını sorgular. | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | ;
| Literatürdeki kariyer yönetimi uygulamalarını ve işletmelerdeki mevcut durumu karşılaştırır. | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | ;
| Öğrendiklerine göre kariyerlerinin keşif aşamasını daha iyi değerlendirirler. | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | ;
| Ortalama Değer | 2,6 | 2 | 1,8 | 1,4 | 2,8 | 2,4 | 2,4 | 2,6 | 1 | 1,2 | 2 | 1 | 1 | 1 |