| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Bilim ve Yaşam | MOS224 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
| Birim Bölüm | ÜRETİMDE KALİTE KONTROL |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Dersin verilme şekli Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Meryem GÖKTAŞ |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Öğrencilerin üniversite eğitimlerinden beklentilerini belirlemelerini, bu süreci daha verimli geçirmelerini ve kendilerini geliştirmelerini sağlamaktır. Üniversitenin ilk yıllarından itibaren iş yaşamını tanıyarak eğitimleri boyunca kendilerini bu hayata hazırlayacak olanakları değerlendirmeleri hedeflenmektedir. |
| Ders İçeriği |
Bilim, araştırma, bilimsel araştırma kavramları,tekniklerini,bilimsel sunum hazırlama, bilim ve yaşam arasındaki bağlantı |
| Ders Kaynakları |
1- Bilimsel Araştırma ve Yazma Teknikleri, Alfa Yayınları, İstanbul.
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 1 | 5 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Final | Final | 10 | 1 | 10 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 65 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,55 | |||
| AKTS | 2,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Bilim, araştırma, bilimsel araştırma kavramları | |
| 2 | Bilim ve bilim etiği | |
| 3 | Bilimsel araştırma çeşitleri, Problem cümlesi, hipotez, teori | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | Bilimsel araştırma çeşitleri, Problem cümlesi, hipotez, teori | Ders Tartışmalı Ders |
| 5 | Bilimsel araştırma raporu içeriği | |
| 6 | Bilimsel Raporunun Biçimsel Yapısı | |
| 7 | Bilimsel Metinde Dil Kullanım | |
| 8 | Ara sınav | |
| 8 | Ara sınav, Bilimsel yayın etiği ilkeleri | Ders |
| 9 | Bilimsel yayın etiği ilkeleri | |
| 10 | Bilimsel eserler ve çeşitler | |
| 11 | İnternet, kütüphane ve dökümantasyon merkezlerinden yararlanma şekilleri | |
| 12 | Etik standartlar, yasal sınırlamalar ve yazılımlar | |
| 13 | TÜBİTAK araştırma ve yayın kurulu yönetmeliği YÖK bilimsel araştırma ve yayın etiği yönergesi | |
| 14 | Bilim ve yaşamın birarada değerlendirilmesi ve örnekler | Ders Tartışmalı Ders |
| 14 | Bilim ve yaşamın birarada değerlendirilmesi ve örnekler | Ders Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Bilimsel araştırma yapabilir ve bilimsel rapor yazabilir | |||
| Bilim ve yaşamın birlikte değerlendirilmesi | |||
| Bilimsel yayın etiği ilkelerini bilir | |||
| Bilim ve Bilim etiği kavramlarını tanımlar, ona dair bir konuyu bilimsel olarak araştırır |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilimsel araştırma yapabilir ve bilimsel rapor yazabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Bilim ve yaşamın birlikte değerlendirilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Bilimsel yayın etiği ilkelerini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Bilim ve Bilim etiği kavramlarını tanımlar, ona dair bir konuyu bilimsel olarak araştırır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |