• Anasayfa
  • ÜKK104 FMEA (Hata Türü ve Etkileri Analizi) (2021 - 2022 / 1. Yarıyıl)
  • EN
ÜKK104 - FMEA (Hata Türü ve Etkileri Analizi)
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
FMEA (Hata Türü ve Etkileri Analizi) ÜKK104 1 2 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
ÜRETİMDE KALİTE KONTROL
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Aslı ERGENEKON ARSLAN
Ders Veren
Amaç

FMEA' nın amaç ve yararlarını anlamak. FMEA ' nın nasıl uygulanacağını bilmek.

Ders İçeriği

FMEA tanımı ve geçmişi, hata türleri, etkilerini, şiddetini ve olasılıklarını tespit etme ve bunları derecelendirme, risk öncelik göstergesi, FMEA çeşitleri, çevrim içi, dışı kalite kontrol deney kavramı, deney planlamaları, tam ve kesirli faktöriyel tasarımlar, kalite fonksiyonunun yayılımı.

Ders Kaynakları FMEA referans kitabı notları
Mete Şirvancı, Kalite İçin Deney Tasarımı:Taguchi Yaklaşımı,Literatür Yayınları, 1997.
Açıldığı Öğretim Yılı 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri 0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri 0
Destek Dersleri 0
Ek Dersler 0
Kategori 0
Mesleki Seçmeli Dersler 0
Temel Meslek Dersleri 0
Uygulama Dersleri 0
Uzmanlık / Alan Dersleri 0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 13 26
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 13 26
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 2 13 26
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 2 13 26
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 13 26
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 13 26
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 8 1 8
Final Final 10 1 10
Final Final 10 1 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 8 1 8
Toplam İş Yükü (Saat) 192
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,53
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ders içeriğinin tanıtılması
2 FMEA tanımı ve tarihi
3 FMEA'nın ön şartları
4 FMEA formunun doldurulması
5 Saptanabilirliğin belirlenmesi
6 Olasılığın belirlenmesi
7 Şiddetin belirlenmesi
8 Ara sınav - Şiddetin belirlenmesi
9 RÖS sayısının hesaplanması
10 FMEA faydaları
11 FMEA örnek uygulamalar
12 Deney tasarımı
13 Tam ve kesirli faktörler
14 Tam ve kesirli faktörler
Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tam ve kesirli faktörlü deneyler tasarlar.
Oluşabilecek hataların saptanabilirliğini, olasılığını ve şiddetini belirleyebilir.
Yüksek riske sahip hatalar için önlemler geliştirir.
Üretim ve hizmet sistemlerinde oluşabilecek hataların tespitini yapar.
Hataların risk seviyelerini hesaplar.
ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Tam ve kesirli faktörlü deneyler tasarlar. - - - - - - - - - - - - - -
Oluşabilecek hataların saptanabilirliğini, olasılığını ve şiddetini belirleyebilir. - - - - - - - - - - - - - -
Yüksek riske sahip hatalar için önlemler geliştirir. - - - - - - - - - - - - - -
Üretim ve hizmet sistemlerinde oluşabilecek hataların tespitini yapar. - - - - - - - - - - - - - -
Hataların risk seviyelerini hesaplar. - - - - - - - - - - - - - -