Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
FMEA (Hata Türü ve Etkileri Analizi) | ÜKK104 | 1 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | ÜRETİMDE KALİTE KONTROL |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Aslı ERGENEKON ARSLAN |
Ders Veren | Doç. Dr. Aslı ERGENEKON ARSLAN |
Amaç |
FMEA' nın amaç ve yararlarını anlamak. FMEA ' nın nasıl uygulanacağını bilmek. |
Ders İçeriği |
FMEA tanımı ve geçmişi, hata türleri, etkilerini, şiddetini ve olasılıklarını tespit etme ve bunları derecelendirme, risk öncelik göstergesi, FMEA çeşitleri, çevrim içi, dışı kalite kontrol deney kavramı, deney planlamaları, tam ve kesirli faktöriyel tasarımlar, kalite fonksiyonunun yayılımı. |
Ders Kaynakları |
Hata Türü ve Etkileri Analizi (HTEA)ISO 9000 Uygulamasında İşletmelerde (Besim Akın)
FMEA ile ilgili çalışmalar
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 13 | 26 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 2 | 13 | 26 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 13 | 26 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 96 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,76 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | FMEA TANIMI | |
2 | FMEA AMACI | |
3 | POTANSİYEL HATA MODU | |
4 | FMEA UYGULAMA YÖNTEMİ | |
5 | FMEA UYGULAMA KADEMELERİ | |
6 | FMEA TÜRLERİ | |
7 | FMEA OLASILIK TABLOSU | |
7 | FMEA ŞİDDET TABLOSU | |
8 | FMEA ŞİDDET TABLOSU | |
8 | FMEA OLASILIK TABLOSU | |
9 | FMEA TESPİT TABLOSU | |
10 | RÖS DEĞERLERİNİN BELİRLENMESİ VE İYİLEŞTİRMELER | |
10 | RÖS DEĞERLERİNİN BELİRLENMESİ VE İYİLEŞTİRMELER | |
11 | FMEA UYGULAMA ÖRNEKLERİ | |
12 | FMEA PRATİK UYGULAMALAR | |
13 | FMEA PRATİK UYGULAMALAR | |
13 | FMEA PRATİK UYGULAMALAR |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Oluşabilecek hataların saptanabilirliğini, olasılığını ve şiddetini belirleyebilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Yüksek riske sahip hatalar için önlemler geliştirir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Üretim ve hizmet sistemlerinde oluşabilecek hataların tespitini yapar. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Hataların risk seviyelerini hesaplar. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Oluşabilecek hataların saptanabilirliğini, olasılığını ve şiddetini belirleyebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yüksek riske sahip hatalar için önlemler geliştirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Üretim ve hizmet sistemlerinde oluşabilecek hataların tespitini yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hataların risk seviyelerini hesaplar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |