• Anasayfa
  • ÜKK209 İş Süreçlerinin İyileştirilmesi (2021 - 2022 / 1. Yarıyıl)
  • EN
ÜKK209 - İş Süreçlerinin İyileştirilmesi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İş Süreçlerinin İyileştirilmesi ÜKK209 1 2 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
ÜRETİMDE KALİTE KONTROL
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Ceyda KOCABAŞ
Ders Veren
Amaç

Kuruluşlarda karşılaşılan kalite problemlerini analiz etme ve çözme, kalite geliştirme araçlarını seçme ve uygulama, takım üyesi veya lideri olarak bir proje üzerinde çalışma becerisinin sağlanması.

Ders İçeriği

Süreç kavramı, süreç iyileştirme yöntemleri, PUKO döngüsü, Pareto Analizi, Balık kılçığı, histogramlar, beyin fırtınası, nominal grup tekniği, çoklu oylama tekniği, ağaç diyagramları, 6 şapkalı düşünce tekniği, 5S, Kaizen, 8 Disiplin, PokaYoke, 6 sigma.

Ders Kaynakları Aras, A. A., Sürdürülebilir Süreç Yönetimi, KalDer, 2005.
Ders notu
Açıldığı Öğretim Yılı 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri 0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri 0
Destek Dersleri 0
Ek Dersler 0
Kategori 0
Mesleki Seçmeli Dersler 0
Temel Meslek Dersleri 0
Uygulama Dersleri 0
Uzmanlık / Alan Dersleri 0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 13 26
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 13 26
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 13 26
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 13 26
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 10 20
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 10 20
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Final Final 12 1 12
Final Final 12 1 12
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 188
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,37
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ders içeriğinin tanıtılması
2 Süreç iyileştirme teknikleri
3 PUKÖ döngüsü
4 Beyin fırtınası, çoklu oylama ve nominal grup tekniği
5 Pareto analizi, balık kılçığı diyagramı
6 Kontrol kartları, çetele diyagramı
7 Tabakalandırma, ağaç diyagramı
8 Ara sınav - Tabakalandırma, ağaç diyagramı
9 Benzerlik ve yakınlık diyagramları
10 İlişki diyagramı, kuvvet alan analizi
11 Altı şapkalı düşünme tekniği, öncelik matrisleri
12 8D, Kaizen
13 5S, Poka- Yoke, tek nokta dersi
14 SMED
Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kalite geliştirme araçlarını bilir.
Takım lideri ve üyelerle uyumlu çalışırlar.
Kalite geliştirme araçlarını kullanarak problemlere çözümler önerebilir
Problemleri ve iyileştirmeleri görsel olarak raporlayabilirler.
Kalite geliştirme araçlarını kullanarak problemlerin kök nedenini tanımlayabilir.
ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Kalite geliştirme araçlarını bilir. - - - - - - - - - - - - - -
Takım lideri ve üyelerle uyumlu çalışırlar. - - - - - - - - - - - - - -
Kalite geliştirme araçlarını kullanarak problemlere çözümler önerebilir - - - - - - - - - - - - - -
Problemleri ve iyileştirmeleri görsel olarak raporlayabilirler. - - - - - - - - - - - - - -
Kalite geliştirme araçlarını kullanarak problemlerin kök nedenini tanımlayabilir. - - - - - - - - - - - - - -