EN
  • Anasayfa
  • ÜKK103 Problem ve Kriz Çözüm Teknikleri (2022 - 2023 / 3. Yarıyıl)
  • EN
ÜKK103 - Problem ve Kriz Çözüm Teknikleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Problem ve Kriz Çözüm Teknikleri ÜKK103 3 2 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
ÜRETİMDE KALİTE KONTROL
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Aslı ERGENEKON ARSLAN
Ders Veren Doç. Dr. Aslı ERGENEKON ARSLAN
Amaç

Mezun olduktan sonra çalıştıkları pozisyonlarda olası bir kriz durumuna nasıl müdahale edecekleri konusunda işlevsel bir bilgi donanımı sağlar.

Ders İçeriği

Dersin İçeriği Kriz Kavramı Kriz Türleri Kriz Durumları Krize Müdahalenin Amaçları Krize Müdahale Modelleri Kriz Danışması Kriz Danışması ve Krize Müdahalenin Aşamaları Kriz Danışması ve Krize Müdahalenin İlke ve Teknikleri Kriz Vak’a Örnekleri

Ders Kaynakları KRİZ İLETİŞİMİ VE YÖNETİMİ (T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI NO: 2818 AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI NO: 1776)
Açıldığı Öğretim Yılı 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 2 4 8
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 13 26
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Final Final 8 1 8
Toplam İş Yükü (Saat) 103
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,04
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 1 Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Önemi ve Kurallar Ders Tartışmalı Ders
2 Krizin Tanımı ve Kriz Türleri Ders Tartışmalı Ders
3 Kriz Durumları Ders Tartışmalı Ders
4 Psikolojik İlk Yardım Ders Tartışmalı Ders
5 Krize Müdahale Modelleri Ders Tartışmalı Ders
5 Krize Müdahale Modelleri Ders Tartışmalı Ders
7 7 Kriz Danışması Ders Tartışmalı Ders
8 Ara Sınav Ders Tartışmalı Ders
9 Kriz Danışması ve Krize Müdahalenin Aşamaları Ders Tartışmalı Ders
10 Kriz Danışması ve Krize Müdahalenin İlke ve Teknikleri Ders Tartışmalı Ders
11 Kriz Vak’a Örnekleri Ders Tartışmalı Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
11 Kriz Vak’a Örnekleri Ders Tartışmalı Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
11 Kriz Vak’a Örnekleri Ders Tartışmalı Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
14 Konu tekrarı Ders Tartışmalı Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
1 Kriz ve krize müdahale kuram, ilke ve tekniklerini bilir, mesleki yaşamında uygular. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Mesleğinde karşılaşabileceği sorunları sistematik ve bilimsel problem çözme basamaklarını izleyerek çözer. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Alanında edinmiş olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, çalıştığı koşullardaki paydaşlara (örneğin, aileler, öğretmenler, vb.) ve topluma eğitim etkinlikleri (konsültasyon hizmetleri) sunar. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Alanında edinmiş olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, çalıştığı koşullardaki paydaşlara Farklı psikolojik danışma ortamları (eğitim, sağlık, endüstri vb.) ve farklı özelliklere sahip danışanlar üzerinde psikolojik danışma teknik ve becerilerini uygular (danışma vakası yönetimi, danışma vakası süreci ve sonuçlarını raporlaştırma). Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Alanında edinmiş olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, çalıştığı koşullardaki paydaşlara Farklı psikolojik danışma ortamları (eğitim, sağlık, endüstri vb.) ve farklı özelliklere sahip danışanlar üzerinde psikolojik danışma teknik ve becerilerini uygular (danışma vakası yönetimi, danışma vakası Kriz durumlarında müdahale edebilir. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 Kriz ve krize müdahale kuram, ilke ve tekniklerini bilir, mesleki yaşamında uygular. - - 4 - - - - - - - - - - -
Mesleğinde karşılaşabileceği sorunları sistematik ve bilimsel problem çözme basamaklarını izleyerek çözer. - - - - - 5 - - - - - - - -
Alanında edinmiş olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, çalıştığı koşullardaki paydaşlara (örneğin, aileler, öğretmenler, vb.) ve topluma eğitim etkinlikleri (konsültasyon hizmetleri) sunar. - 5 - - - - - - - - - - - -
Alanında edinmiş olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, çalıştığı koşullardaki paydaşlara Farklı psikolojik danışma ortamları (eğitim, sağlık, endüstri vb.) ve farklı özelliklere sahip danışanlar üzerinde psikolojik danışma teknik ve becerilerini uygular (danışma vakası yönetimi, danışma vakası süreci ve sonuçlarını raporlaştırma). - - - - - 5 - - - - - - - -
Alanında edinmiş olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, çalıştığı koşullardaki paydaşlara Farklı psikolojik danışma ortamları (eğitim, sağlık, endüstri vb.) ve farklı özelliklere sahip danışanlar üzerinde psikolojik danışma teknik ve becerilerini uygular (danışma vakası yönetimi, danışma vakası Kriz durumlarında müdahale edebilir. - - - - - 5 - - - - - - - -