Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Gömülü Sistemlere Giriş | BM326 | 6 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gökhan UÇAR |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu derste, gömülü sistemler hakkında bilgiler verilmekte ve gömülü sistem alanında kullanılan kartlar ele alınmaktadır. Laboratuar ortamında gömülü sistem kartlarının çalışma yapısının anlatılması ve programlama yeteneğinin kazandırılması hedeflenmektedir. Bu şekilde öğrencilerin, hem teorik hem de pratik bilgiler kazanması hedeflenmektedir. |
Ders İçeriği |
Gömülü Sistem Kavramları, GPIO, Kesme, Zamanlayıcı, ADC, DAC, PWM, Seri Haberleşme Birimleri, Arduino Kodları ve Örnek Uygulamaları, Motor Kontrolü, Sensör Uygulamaları |
Ders Kaynakları |
Mert Kahyaoğlu, Fırat Dede, Arduino'yu 25 Proje ile Keşfet, Pusula Yayıncılık, 2016
Fahrettin Erdinç, Yeni Başlayanlar için Arduino, Pusula Yayıncılık, 2015 Ders Sunumları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 3 | 2 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Gömülü Sistemlere Genel Bakış | |
2 | Gömülü Sistemlerin Temel Yapısı | |
3 | Gömülü Sistemlerin Donanım Yapıları | |
4 | Arduino Kartları ve Atmel İşlemciler | |
5 | Arduino Programlama | |
6 | Arduino Programlama ve Arduino IDE | |
7 | Veri Giriş-Çıkış Elemanları | |
8 | Dijital Portların Kullanımı | |
9 | Kesme ve Zamanlayıcı Birimleri ve Uygulamaları | |
10 | ADC, DAC ve PWM Birimleri ve Uygulamaları | |
11 | I2C, SPI, UART Seri Haberleşme Birimleri | |
12 | One Wire, IR, Bluetooth Haberleşme Birimleri | |
13 | Motor Kontrol Uygulamaları | |
14 | Sensör Uygulamaları |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Laboratuar uygulamaları ile takım çalışması yapabilme | |||
Elektronik devre kurulumunu öğrenebilme becerisi | |||
Gömülü sistem bileşenlerini programlayabilme becerisi | |||
Gömülü sistemlerin temel yapılarını öğrenebilme becerisi | |||
Gömülü sistem teknolojilerinin gelişimini takip edebilme becerisi |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Laboratuar uygulamaları ile takım çalışması yapabilme | 3 | - | - | 3 | - | - | - | 3 | 2 | - |
Elektronik devre kurulumunu öğrenebilme becerisi | 4 | - | 3 | - | - | - | - | 2 | - | - |
Gömülü sistem bileşenlerini programlayabilme becerisi | 3 | - | 3 | 3 | - | - | - | - | - | - |
Gömülü sistemlerin temel yapılarını öğrenebilme becerisi | 3 | - | - | - | - | 3 | - | - | - | - |
Gömülü sistem teknolojilerinin gelişimini takip edebilme becerisi | - | 4 | - | 3 | - | - | - | - | - | - |