Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Denizcilik Bilgisi | TOS124 | 4 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Cenk KARAKURT |
Ders Veren | |
Amaç |
Genel denizcilik kültürünün oluşturulması, denizcilik hakkında genel bilgiler, tekneler ve seyir hakkında bilgi sahibi olunması. |
Ders İçeriği |
Genel denizcilik terimleri, tekne kısımları ve donanımlar, gemici bağları, seyir araçları ve yardımcıları, denizde yön tayini ve seyir, denizde canlı kalma, denizde çatışmayı önleme, makine ve elektrik bilgisi, meteoroloji ve telsiz kullanımı konularında bilgi sahibi olunmasını sağlamaktır. |
Ders Kaynakları |
TC Ulaştırma Bakanlığı ADES Ders Notları
Atmaca, S. “Amatör Denizci El Kitabı”, Amatör Denizcilik Federasyonu, s.312, 2015. Esmer, S., Şengönül, G., Paker, S. “Temel Denizcilik Bilgisi” Beta Yayınları, s.218, 2015. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 9 | 9 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 5 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş ve genel bilgiler | |
2 | Tekne kısımları ve donanımlar | |
3 | Halatlar ve bağlar | |
4 | Manevra, yanaşma ve ayrılma | |
5 | Seyir araçları ve yardımcıları | |
6 | Seyir ve denizde çatışmayı önleme | Tartışmalı Ders Gösterim |
7 | Demirleme | |
8 | Arasınav, demirleme | |
9 | Denizde canlı kalma ve tekneyi terk | |
10 | Yedekleme ve yedeklenme | Ders Gösterim |
11 | Meteoroloji | Ders Gösterim |
12 | Deniz kirliliği | Ders Gösterim |
13 | Makine bilgisi | Ders Gösterim |
14 | Elektrik bilgisi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tekne tiplerini tanımlayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Denizde seyir ve çatışma kurallarını bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Denizcilik terimlerini öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Amatör telsizcilik hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Denizde canlı kalma ve acil durumlarda yapılacakları planlayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tekne tiplerini tanımlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Denizde seyir ve çatışma kurallarını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Denizcilik terimlerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Amatör telsizcilik hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Denizde canlı kalma ve acil durumlarda yapılacakları planlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |