Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bilgisayar Mühendisliği Tasarım Çalışması II | BM401 | 7 | 2 + 2 | 7,0 |
Birim Bölüm | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - İngilizce |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Erkan Hüseyin AKPINAR |
Ders Veren | Prof. Dr. Cihan KARAKUZU Prof. Dr. Uğur YÜZGEÇ Doç. Dr. Emre DANDIL Dr. Öğr. Üyesi Burakhan ÇUBUKÇU Dr. Öğr. Üyesi Salim CEYHAN Dr. Öğr. Üyesi Nihan KAZAK ÇERÇEVİK Dr. Öğr. Üyesi Alper YARGIÇ Dr. Öğr. Üyesi Gökhan UÇAR Arş. Gör. Dr. Sefa TUNÇER Arş. Gör. Halil İbrahim ÇAKIR Öğr. Gör. Yusuf MUŞTU Öğr. Gör. Murat ÖZALP Öğr. Gör. Musa TURKAN Dr. Öğr. Üyesi Vedat MARTTİN Öğr. Gör. Mehmet ESER |
Amaç |
Öğrencilerin, bilgisayar mühendisliği ile ilgili konularda değişik öğretim üyesi danışmanlığı altında yaptığı teorik ve/veya pratik (deneysel) proje çalışmasıdır. |
Ders İçeriği |
Her öğrenci bilgisayar mühendisliği bölümüne ait konularda proje çalışması yapıp rapor halinde danışmanı öğretim üyesine sunarak, savunacaktır. |
Ders Kaynakları |
http://w3.bilecik.edu.tr/bilgisayar/ogrenci/bitirmeproje/
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Uygulama 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 14 | 84 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 14 | 28 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 5 | 1 | 5 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 183 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,18 | |||
AKTS | 7,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Proje çalışması konusunun belirlenmesi | |
2 | Proje çalışmasının kapsadığı alt konuları belirleme | |
4 | Kaynak taraması | |
4 | Kaynak taraması | |
4 | Kaynak taraması | |
6 | Sistemin tasarlanması | |
7 | Sistemin planlanması | |
9 | Gerekli hesap veya analizleri yapma | |
9 | Gerekli hesap veya analizleri yapma | |
10 | Hesap veya analizleri değerlendirme | |
11 | Sonuçları değerlendirme | |
12 | Projenin yazımı | |
12 | Projenin yazımı | |
14 | Gerekli düzeltmelerin yapılması ve projenin teslimi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrencilere değerlendirme ve yorum yapma becerisi kazandırmak | |||
Öğrencilere araştırma becerisi kazandırmak | |||
Öğrencilere problem çözme becerisi kazandırmak | |||
Öğrencilere planlama becerisi kazandırmak | |||
Öğrencilere uygulama becerisi kazandırmak |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrencilere değerlendirme ve yorum yapma becerisi kazandırmak | - | - | - | - | - | 5 | - | 5 | - | - | ;
Öğrencilere araştırma becerisi kazandırmak | - | - | - | - | - | 5 | 3 | 4 | - | - | ;
Öğrencilere problem çözme becerisi kazandırmak | - | 5 | 5 | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrencilere planlama becerisi kazandırmak | 5 | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | ;
Öğrencilere uygulama becerisi kazandırmak | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 0,6 | 1,8 | - | - |