EN
  • Anasayfa
  • BM331 Bilgisayar Mühendisliği Tasarım Çalışması I (2024 - 2025 / 5. Yarıyıl)
  • EN
BM331 - Bilgisayar Mühendisliği Tasarım Çalışması I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bilgisayar Mühendisliği Tasarım Çalışması I BM331 5 2 + 2 4,0 Pdf
Birim Bölüm
BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Öğrencilere belirli projeler veya problemler sunulsa da, öğrenciler projelerini kendileri seçme özgürlüğüne sahiptir. Öğrenciler, projelerini kendi ilgi alanlarına ve uzmanlık alanlarına göre seçebilir ve bu projeleri, belirli bir süre içinde bir proje ekibi içinde veya kendi başlarına tamamlamakla sorumludurlar. Ders boyunca öğrenciler, proje ilerlemesini düzenli olarak izler ve bu ilerlemeyi sorumlu hocalarıyla paylaşır. Bu süreç, projeler tamamlanana kadar devam eder. Öğrenciler, proje ilerlemesini düzenli olarak sunarak danışmanlık ve rehberlik alır. Ayrıca, projelerini yazılı ve sözlü raporlarla sunarak projelerini belgelemiş olurlar ve teknik yeterliliklerini ve ilerlemelerini gösterirler.
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Muhammed Kerim SOLMAZ
Ders Veren Prof. Dr. Cihan KARAKUZU Prof. Dr. Uğur YÜZGEÇ Doç. Dr. Emre DANDIL Dr. Öğr. Üyesi Burakhan ÇUBUKÇU Dr. Öğr. Üyesi Salim CEYHAN Dr. Öğr. Üyesi Nihan KAZAK ÇERÇEVİK Dr. Öğr. Üyesi Alper YARGIÇ Dr. Öğr. Üyesi Vedat MARTTİN Dr. Öğr. Üyesi Rıdvan YAYLA Dr. Öğr. Üyesi Hakan ÜÇGÜN Dr. Öğr. Üyesi Gökhan UÇAR Öğr. Gör. Yusuf MUŞTU Prof. Dr. Ahmet AKBAŞ Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin PARMAKSIZ Öğr. Gör. Zafer SERİN Öğr. Gör. Dr. Ali Riza GÜN
Amaç

Öğrencileri bilgisayar mühendisliği alanında gerçek dünya problemlerini tanımaya ve çözmeye teşvik etmek. Öğrencilere yazılı ve sözlü iletişim becerilerini geliştirmeleri için fırsat sağlamak. Takım çalışması yeteneklerini artırmak ve proje yönetimi deneyimi kazandırmak. Öğrencileri teknik yeteneklerini uygulamaya geçirme ve projeler oluşturma konusunda teşvik etmek.

Ders İçeriği

Proje Seçimi ve Tanımı: Öğrenciler, çeşitli proje seçeneklerini değerlendirir ve kendi projelerini seçerler. Proje konusu ve hedefleri belirlenir. Literatür İncelemesi: Öğrenciler, projeleriyle ilgili mevcut literatürü inceleyerek projelerine akademik bir temel oluştururlar. Tasarım ve Geliştirme: Projenin tasarım aşaması başlar. Öğrenciler, projelerini geliştirmek için gerekli yazılım veya donanım araçlarını kullanırlar. Proje İlerlemesi ve Raporlama: Öğrenciler düzenli olarak projelerinin ilerlemesini kaydeder ve bu ilerlemeyi yazılı ve sözlü raporlarla sunarlar. Proje Sunumu ve Değerlendirme: Dersin sonunda, her öğrenci veya öğrenci grubu, kendi projelerini sunar ve değerlendirilir. Projelerin teknik yeterliliği ve sunum becerileri değerlendirilir.

Ders Kaynakları Ders notları ve sunumlar
İlgili kitaplar ve makaleler
Çevrimiçi kaynaklar
Önceki projeler ve örnekler
Eğitmenler veya danışmanlardan rehberlik ve danışmanlık
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Uygulama 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Uygulama 1 Uygulama 1 10 1 10
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 15 1 15
Toplam İş Yükü (Saat) 109
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,27
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ders 1-2 (Hafta 1-2): Ders Tanıtımı ve Projelerin Belirlenmesi Problem Çözme
1 Ders 1-2 (Hafta 1-2): Ders Tanıtımı ve Projelerin Belirlenmesi Problem Çözme
3 Ders 3-4 (Hafta 3-4): Literatür İncelemesi ve Problem Tanımı Problem Çözme
3 Ders 3-4 (Hafta 3-4): Literatür İncelemesi ve Problem Tanımı Problem Çözme
5 Ders 5-6 (Hafta 5-6): Tasarım ve Geliştirme Problem Çözme
5 Ders 5-6 (Hafta 5-6): Tasarım ve Geliştirme Problem Çözme
7 Ders 7-8 (Hafta 7-8): Proje İlerlemesi ve Sorun Giderme Problem Çözme
7 Ders 7-8 (Hafta 7-8): Proje İlerlemesi ve Sorun Giderme Problem Çözme
9 Ders 9-10 (Hafta 9-10): Proje Düzenlemeleri ve Test Aşaması Problem Çözme
9 Ders 9-10 (Hafta 9-10): Proje Düzenlemeleri ve Test Aşaması Problem Çözme
11 Ders 11-12 (Hafta 11-12): Proje Son Hazırlıkları ve Dökümantasyon Problem Çözme
11 Ders 11-12 (Hafta 11-12): Proje Son Hazırlıkları ve Dökümantasyon Problem Çözme
13 Ders 13-14 (Hafta 13-14): Proje Sunumları ve Değerlendirmeler Problem Çözme
13 Ders 13-14 (Hafta 13-14): Proje Sunumları ve Değerlendirmeler Problem Çözme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Proje Seçimi ve Tanımı Sunum / Seminer Seminer Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Literatür İncelemesi ve Problem Tanımı Sunum / Seminer Seminer Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Tasarım ve Geliştirme Sunum / Seminer Seminer Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Proje İlerlemesi ve Raporlama Sunum / Seminer Seminer Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Proje Sunumu ve Değerlendirme Sunum / Seminer Seminer Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Proje Seçimi ve Tanımı - - - - - - - - - -
Literatür İncelemesi ve Problem Tanımı - - - - - - - - - -
Tasarım ve Geliştirme - - - - - - - - - -
Proje İlerlemesi ve Raporlama - - - - - - - - - -
Proje Sunumu ve Değerlendirme - - - - - - - - - -