EN
  • Anasayfa
  • BM425 Paralel Hesaplama (2023-2024 / 7. Yarıyıl)
  • EN
BM425 - Paralel Hesaplama
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Paralel Hesaplama BM425 7 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim.
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Zafer SERİN
Ders Veren Öğr. Gör. Zafer SERİN
Amaç

Paralel hesaplama ile ilgili güncel bilgileri ve yaklaşımları öğretmek. Paralel hesaplama yöntemlerinin çeşitli alanlarda kullanımlarını öğretmek ve öğrenciye bu konuda tasarım - analiz yeteneği kazandırmak. Paralel hesaplama için kullanılan yaklaşımların eksikliklerinin ve üstünlüklerinin öğrenci tarafından kavranmasını sağlamak.

Ders İçeriği

Paralel hesaplama için kullanılan algoritmalar, yaklaşımlar, mimariler ve yöntemler. Paralel hesaplama için kullanılan programlama dilleri ve bunların sahip olduğu üstünlük ve eksiklikler. Paralel hesaplama yöntemlerinin uygulanabileceği ve uygulanamayacağı durumların tespiti. Paralel hesaplama yöntemleri ile ilgili kod yazımı ve bu kodların zaman ve performans açısından başarımının değerlendirilmesi.

Ders Kaynakları Python ile Paralel Hesaplama Öğrenimi(James Cutajar) - 2021
Herkes için Python(Bülent ÇOBANOĞLU) - 2021
Paralel Programlamaya Giriş(Peter Pacheco) - 2011
Açıldığı Öğretim Yılı 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 35
Ödev (Sunum) 15
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Paralel hesaplama ile ilgili genel bilgi verilmesi, analiz ve tasarım başlıklarına giriş Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
2 İş parçacığı(Thread) ve İşlem(Process) oluşturma Ders
3 İş Parçacıkları(Threads) arasında bellek paylaşımı Ders Benzetim
4 Mutekslerle İş Parçacığı(Thread) senkronizasyonu Ders
5 Bitirilmiş görevleri beklemek için Birleştirmeler(Joins) kullanma Ders
6 Koşul Değişkenleri ile senkronizasyon Ders
7 Bariyer yöntemlerinin Çoklu İş Parçacıkları(Multi Threads) ile kullanımı Ders Problem Çözme
8 İşlemler(Process) arasında bellek paylaşımı Ders Benzetim
9 Mesaj aktarmayı kullanarak iletişim Ders
10 Kilitlenmeden sakınmak ve bunun ile ilgili yöntemler. Ders
11 CUDA ile GPU kullanımı ve bunun etkisi Ders Beyin Fırtınası
12 CUDA ve GPU kullanarak uygulama geliştirme Ders
13 Paralel hesaplamanın zaman ve performans açısından katkısının ölçülmesi Ders
14 Paralel olarak çalışabilecek kodların kısıtları Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Benzetim
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Paralel Hesaplama yöntemlerini bilir Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler
Paralel Hesaplama ile geliştirilen programların performans açısından kıyaslamasını yapabilir Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
CUDA ile paralel programlama yapabilir Yazılı Sınav Ders Benzetim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Paralel Hesaplama için kullanılan İş Parçacığı(Thread) ve İşlem(Process) arasında ki farkı ve bunların bellek paylaşımını bilir Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Benzetim Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Paralel Hesaplama yaparken karşılaşabileceği Kilitlenme(Deadlock) gibi problemlere çözüm üretebilir Yazılı Sınav Ders Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Paralel Hesaplama yöntemlerini bilir - - - - - - - - - -
Paralel Hesaplama ile geliştirilen programların performans açısından kıyaslamasını yapabilir - - - - - - - - - -
CUDA ile paralel programlama yapabilir - - - - - - - - - -
Paralel Hesaplama için kullanılan İş Parçacığı(Thread) ve İşlem(Process) arasında ki farkı ve bunların bellek paylaşımını bilir - - - - - - - - - -
Paralel Hesaplama yaparken karşılaşabileceği Kilitlenme(Deadlock) gibi problemlere çözüm üretebilir - - - - - - - - - -