Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sağlık Bilişim | BM434 | 8 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Emre DANDIL |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders, bireysel sağlığı, sağlık hizmetlerini, halk sağlığını ve sağlıkla ilgili araştırmaları ilerletmek için veri, bilgi ve bilginin en iyi şekilde kullanılmasına adanmış bir alan olan sağlık bilişimine bir giriş sağlar. Öğrenciler bilişim beceri ve bilgilerinin sağlıkla ilgili sorunlara uygulanmasını öğreneceklerdir. Uygulama faaliyetleri, basit veri analizini ve klinik verilerin görselleştirilmesini, bilgi alma yöntemlerini kullanarak klinik soruların yanıtlanmasını ve veriler ile hastalığın basit ilişki analizinin yapılmasını içerecektir. |
Ders İçeriği |
1. Öğrencilerin sağlık bilişiminin ele aldığı sorunlarla ve zorluklarla tanıştırılması 2. Öğrencilerin sağlık bilişimi araştırma ve uygulamalarıyla tanıştırılması 3. Tüm öğrencilere sağlık bilişimi alanında gelecekteki sağlıkla ilgili kariyerlerinde uygulayabilecekleri temel beceri ve bilgileri sağlanması 4. Sağlık bilişiminde etik ve çeşitlilik konularıyla ilgili tartışmalarda öğrencilere liderlik edilmesi 5. Bu alanda daha fazla eğitim almak isteyenlere yönlendirme sağlanması |
Ders Kaynakları |
Ramona Nelson and Nancy Staggers. “Health Informatics: An Interprofessional Approach.”2nd Edition.
Hoyt, RE and Yoshihashi, A, Eds. (2014). Health Informatics: Practical Guide for Healthcare and Information Technology Professionals, Sixth Edition. Pensacola, FL, Lulu.com. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sağlık Bilişimine Giriş | Ders |
2 | Sağlık Verileri, Bilgileri ve Bilgisi | Ders |
3 | Elektronik Sağlık Kayıtları | Ders |
4 | Kişisel Sağlık Kayıtları ve Karar Destek Sistemleri | Ders |
5 | Bilgi Erişimi (Arama) | Ders |
6 | Biyoenformatik | Ders |
6 | Biyoenformatik | Ders |
8 | Halk Sağlığında Bilişim Uygulamaları | Ders |
9 | Veri Bilimi | Ders |
10 | Veri Analitiği | Ders |
11 | Veri Görselleştirme | Ders |
12 | Sağlık Bilişiminde Etik Konular | Ders |
13 | Sağlık Bilişiminde Kariyer | Ders |
14 | Telesağlık ve Toplum Sistemleri | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sağlık bilişiminin ele aldığı sorunlar ve zorluklar hakkında bilgi geliştirmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Sağlık teknolojisinin klinik karar verme ve toplum sağlığı yönetimi kullanımı için nasıl bir veri madeni görevi gördüğüne dair bir anlayış edinilmesi | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
HBS ile hasta ve sağlayıcı etkileşimi ve HBS'nin hasta güvenliğinde oynadığı rol konusunda bilgi edinme | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Bilgi sistemlerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi ile ilgili olarak sağlık sektöründeki yöneticilerin karşı karşıya kaldığı temel kavram ve sorunlara ilişkin bir anlayış elde edinilmesi | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Sentetik bir hasta veri setinde hastalık riskini tahmin etmenin zorluğunu değerlendirmek için bir veri setinin görselleştirilmesini ve basit analizini gerçekleştirilmesi | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sağlık bilişiminin ele aldığı sorunlar ve zorluklar hakkında bilgi geliştirmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sağlık teknolojisinin klinik karar verme ve toplum sağlığı yönetimi kullanımı için nasıl bir veri madeni görevi gördüğüne dair bir anlayış edinilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
HBS ile hasta ve sağlayıcı etkileşimi ve HBS'nin hasta güvenliğinde oynadığı rol konusunda bilgi edinme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilgi sistemlerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi ile ilgili olarak sağlık sektöründeki yöneticilerin karşı karşıya kaldığı temel kavram ve sorunlara ilişkin bir anlayış elde edinilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sentetik bir hasta veri setinde hastalık riskini tahmin etmenin zorluğunu değerlendirmek için bir veri setinin görselleştirilmesini ve basit analizini gerçekleştirilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |