EN
  • Anasayfa
  • BM103 Bilgisayar Programlama I (2024 - 2025 / 1. Yarıyıl)
  • EN
BM103 - Bilgisayar Programlama I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bilgisayar Programlama I BM103 1 3 + 1 5,0 Pdf
Birim Bölüm
BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Rıdvan YAYLA
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Rıdvan YAYLA
Amaç

Bu dersin amacı, öğrencilere algoritmalar ile bilgisayar programları tasarlayıp, gerçekleştirmek için gereksinim duyacakları bilgi ve becerilerin sağlanmasıdır.

Ders İçeriği

Algoritma tasarımı; akış diyagramları, girdi-çıktı kavramları, döngüler, karar yapıları, karar verme ve döngüsel problemlere uygun algoritmaların geliştirilmesi; algoritma ve akış şemalarının görselleştirilerek kullanıldığı programların uygulamaları; fonksiyon kullanarak uygun çözün algoritmalarının oluşturulması; tek ve çift boyutlu diziler kullanarak uygun çözüm algoritmalarının geliştirilmesi; oluşturulan algoritmaların Bilgisayar programlama dili ile kodlanması ve uygulamaları. Dosyalama ve Uygulamaları

Ders Kaynakları Fahri Vatansever, Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, Seçkin Yayıncılık, 13. Baskı, 2007.
Vasif Nebiyev, Teoriden Uygulamalara Algoritmalar, Seçikin Yayıncılık, 5. Baskı.
Algoritma ve Programlamaya Giriş (Ebubekir Yaşar, Ekin Basım Yayın)
Algoritma ve Programlama Mantığı – KODLAB (H. Burak TUNGUT)
Problem Solving and Program Design in C, by Jeri R. Hanly Eliot B. Koffman. (6th Edition)
Charles E. Cormen, Thomas H.; Leiserson, Introduction to Algorithms, 2008
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 16 2 32
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 5 1 5
Dinleme ve anlamlandırma Ders 6 2 12
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 20 1 20
Ödev 1 Ödev 1 20 1 20
Final Final 30 1 30
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 5 1 5
Kısa Sınav 2 Kısa Sınav 2 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 129
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,06
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Temel kavramlar Ders
2 Algoritma ve Programlamaya Giriş Ders
3 Akış Diyagramları Ders
4 Kaba Kodlar Ders
5 C Programlama Dili ve C Derleyici Yapısı Ders
6 Değişken ve dizi tanımlama; sabit, tam sayı sabitleri kesirli sayı sabitleri, dizgi sabitleri Ders
7 Algoritma çalıştırma, sayı sistemleri, veri işleme Ders
8 Kontrol yapıları Ders
9 Döngüler Ders
10 Genel Uygulamalar Ders
11 Fonksiyonlar ve Alt Programlama Ders
12 Tek Boyutlu Diziler ve Uygulamaları Ders
13 Çok Boyutlu Diziler ve Uygulamaları Ders
14 Güncel Algoritma Örnekleri Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Oluşturulan algoritmaların Bilgisayar Programlama dilleri kodlamasını ve uygulamalarını yapar. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Algoritma tasarımlarını yapar ve döngüsel problemlere uygun algoritmalar geliştirir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Tek ve çift boyutlu diziler kullanarak uygun çözüm algoritmalarını geliştirir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Algoritma ve akış şemalarını birleştirerek programların uygulamalarını yapar. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Fonksiyon kullanarak uygun çözüm algoritmaları oluşturur. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Oluşturulan algoritmaların Bilgisayar Programlama dilleri kodlamasını ve uygulamalarını yapar. - - - - - - - - - -
Algoritma tasarımlarını yapar ve döngüsel problemlere uygun algoritmalar geliştirir. - - - - - - - - - -
Tek ve çift boyutlu diziler kullanarak uygun çözüm algoritmalarını geliştirir. - - - - - - - - - -
Algoritma ve akış şemalarını birleştirerek programların uygulamalarını yapar. - - - - - - - - - -
Fonksiyon kullanarak uygun çözüm algoritmaları oluşturur. - - - - - - - - - -