Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bilgisayar Programlama I | BM103 | 1 | 3 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Rıdvan YAYLA |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Rıdvan YAYLA |
Amaç |
Bu dersin amacı, öğrencilere algoritmalar ile bilgisayar programları tasarlayıp, gerçekleştirmek için gereksinim duyacakları bilgi ve becerilerin sağlanmasıdır. |
Ders İçeriği |
Algoritma tasarımı; akış diyagramları, girdi-çıktı kavramları, döngüler, karar yapıları, karar verme ve döngüsel problemlere uygun algoritmaların geliştirilmesi; algoritma ve akış şemalarının görselleştirilerek kullanıldığı programların uygulamaları; fonksiyon kullanarak uygun çözün algoritmalarının oluşturulması; tek ve çift boyutlu diziler kullanarak uygun çözüm algoritmalarının geliştirilmesi; oluşturulan algoritmaların Bilgisayar programlama dili ile kodlanması ve uygulamaları. Dosyalama ve Uygulamaları |
Ders Kaynakları |
Fahri Vatansever, Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, Seçkin Yayıncılık, 13. Baskı, 2007.
Vasif Nebiyev, Teoriden Uygulamalara Algoritmalar, Seçikin Yayıncılık, 5. Baskı. Algoritma ve Programlamaya Giriş (Ebubekir Yaşar, Ekin Basım Yayın) Algoritma ve Programlama Mantığı – KODLAB (H. Burak TUNGUT) Problem Solving and Program Design in C, by Jeri R. Hanly Eliot B. Koffman. (6th Edition) Charles E. Cormen, Thomas H.; Leiserson, Introduction to Algorithms, 2008 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Kısa Sınav 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 16 | 2 | 32 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 5 | 1 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 6 | 2 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 20 | 1 | 20 |
Final | Final | 30 | 1 | 30 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Kısa Sınav 2 | Kısa Sınav 2 | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 129 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel kavramlar | Ders |
2 | Algoritma ve Programlamaya Giriş | Ders |
3 | Akış Diyagramları | Ders |
4 | Kaba Kodlar | Ders |
5 | C Programlama Dili ve C Derleyici Yapısı | Ders |
6 | Değişken ve dizi tanımlama; sabit, tam sayı sabitleri kesirli sayı sabitleri, dizgi sabitleri | Ders |
7 | Algoritma çalıştırma, sayı sistemleri, veri işleme | Ders |
8 | Kontrol yapıları | Ders |
9 | Döngüler | Ders |
10 | Genel Uygulamalar | Ders |
11 | Fonksiyonlar ve Alt Programlama | Ders |
12 | Tek Boyutlu Diziler ve Uygulamaları | Ders |
13 | Çok Boyutlu Diziler ve Uygulamaları | Ders |
14 | Güncel Algoritma Örnekleri | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Oluşturulan algoritmaların Bilgisayar Programlama dilleri kodlamasını ve uygulamalarını yapar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Algoritma tasarımlarını yapar ve döngüsel problemlere uygun algoritmalar geliştirir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Tek ve çift boyutlu diziler kullanarak uygun çözüm algoritmalarını geliştirir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Algoritma ve akış şemalarını birleştirerek programların uygulamalarını yapar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Fonksiyon kullanarak uygun çözüm algoritmaları oluşturur. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Oluşturulan algoritmaların Bilgisayar Programlama dilleri kodlamasını ve uygulamalarını yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Algoritma tasarımlarını yapar ve döngüsel problemlere uygun algoritmalar geliştirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tek ve çift boyutlu diziler kullanarak uygun çözüm algoritmalarını geliştirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Algoritma ve akış şemalarını birleştirerek programların uygulamalarını yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Fonksiyon kullanarak uygun çözüm algoritmaları oluşturur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |