Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İşletmede Mesleki Eğitim | BM494 | 7 | 5 + 10 | 30,0 |
Birim Bölüm | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ön Koşul Dersler |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Verilişi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Rıdvan YAYLA | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Rıdvan YAYLA | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Amaç |
Öğrencilerin, programlarına uygun olan işletmelerde teorik esaslarını okulda öğrendikleri derslerin uygulamasını, öğrenim gördükleri alandaki bilgi, beceri ve yetkinliklerini geliştirmelerine, okul sürecinde çalışma hayatını ve işletmelerdeki uygulamaları tanımalarına olanak sağlamak ve iş hayatına geçişlerini kolaylaştırmaktır. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders İçeriği |
Zorunlu işletmede mesleki eğitim. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Kaynakları |
İşletmede Mesleki Eğitim Kılavuzu
İşletmede Mesleki Eğitim Web Sayfası |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Uygulama 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 14 | 14 | 196 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 198 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,76 | |||
AKTS | 30,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İşletmede mesleki eğitim. | Saha / Arazi Çalışması |
1 | İşletmede mesleki eğitim. | Saha / Arazi Çalışması |
1 | İşletmede mesleki eğitim. | Saha / Arazi Çalışması |
1 | İşletmede mesleki eğitim. | Saha / Arazi Çalışması |
1 | İşletmede mesleki eğitim. | Saha / Arazi Çalışması |
1 | İşletmede mesleki eğitim. | Saha / Arazi Çalışması |
1 | İşletmede mesleki eğitim. | Saha / Arazi Çalışması |
1 | İşletmede mesleki eğitim. | Saha / Arazi Çalışması |
1 | İşletmede mesleki eğitim. | Saha / Arazi Çalışması |
1 | İşletmede mesleki eğitim. | Saha / Arazi Çalışması |
1 | İşletmede mesleki eğitim. | Saha / Arazi Çalışması |
1 | İşletmede mesleki eğitim. | Saha / Arazi Çalışması |
1 | İşletmede mesleki eğitim. | Saha / Arazi Çalışması |
1 | İşletmede mesleki eğitim. | Saha / Arazi Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Lisans eğitimini tamamlayıcı nitelikte mesleki bilgi ve deneyim kazanır. | |||
Pratik bilgilerini kullanarak karşısınsa çıkan problemleri yalnız başına ve ya takım çalışmasıyla çözer. | |||
Staj süreci boyunca verilen görevleri zamanında yapar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Lisans eğitimini tamamlayıcı nitelikte mesleki bilgi ve deneyim kazanır. | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 2 | 5 | 3 | 5 | 4 | ;
Pratik bilgilerini kullanarak karşısınsa çıkan problemleri yalnız başına ve ya takım çalışmasıyla çözer. | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 2 | 5 | 2 | 3 | 2 | ;
Staj süreci boyunca verilen görevleri zamanında yapar. | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 2 | 4 | ;
Ortalama Değer | 4,67 | 4,67 | 3,67 | 4,67 | 4 | 3 | 5 | 2,67 | 3,33 | 3,33 |