Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bulanık Mantık | BM405 | 7 | 3 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze veya uzaktan |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Bulanık mantık yapısının temelini aktarmak ve mühendislik problemlerinin çözümünde bulanık mantık yardımıyla çözümleme yetisini kazandırmak. |
Ders İçeriği |
Akıllı hesaplama tekniklerine giriş, klasik kümeler ve bulanık kümeler, üyelik fonksiyonları, bulanık ilişki ve bulanık kural, bulanıklaşma, bulanık mantık, bulanık modeller (Mamdani, Sugeno, Tsukamoto), durulama yöntemleri, bulanık kural tabanlı sistemler, mühendislik uygulamaları, Matlab’ta benzetim örnekleri. |
Ders Kaynakları |
J-S R Jang, C-T Sun, E Mizutani, "Neuro-Fuzzy and Soft Computing", Prentice-Hall, 1997.
Serhat Yılmaz, "Bulanık mantık ve mühendislik uygulamaları", Kocaeli Üniversitesi Yayınları, 2007. Musa Alcı, Engin Karatepe, " Bulanık Mantık ve Matlab Uygulamaları", 1. Basım, 2002. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2012 - 2013 2013 - 2014 2015 - 2016 2016 - 2017 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
20
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
20
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
60
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 3 | 3 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 4 | 1 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 2 | 3 | 6 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 1 | 1 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 3 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 1 | 1 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 1 | 3 | 3 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 3 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 10 | 30 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 1 | 1 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 8 | 3 | 24 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 6 | 1 | 6 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Bulanık Kümeler | |
3 | Üyelik Fonksiyonları | |
4 | Bulanık İlişki, Bulanık Kural ve Bulanık Mantık | |
5 | Bulanık Modeller ve Bulanık Sistem Öbek Yapısı | |
6 | Mamdani Bulanık Sistem Modeli | |
7 | Durulama Yöntemleri ve Mamdani Sistem Örneği | |
8 | Sugeno Bulanık Modeli ve Örnekleri | |
9 | Arasınav | |
10 | Tsukamoto Bulanık Modeli ve Örneği | |
11 | Bulanık Kural Tabanlı Sistem Örnekleri-1 | |
12 | Bulanık Kural Tabanlı Sistem Örnekleri-2 | |
13 | Matlab Ortamında Bulanık Sistem Benzetimi | |
14 | Benzetim Örnekleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |