EN
  • Anasayfa
  • BM303 Bilgisayar Mimarisi ve Organizasyonu (2024 - 2025 / 5. Yarıyıl)
  • EN
BM303 - Bilgisayar Mimarisi ve Organizasyonu
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bilgisayar Mimarisi ve Organizasyonu BM303 5 3 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Cihan KARAKUZU
Ders Veren Prof. Dr. Ahmet AKBAŞ
Amaç

Bilgisayarların temel mantığını hem donanımsal hem de yazılımsal olarak tanımak ve bu konuda az çok fikir sahibi olmak

Ders İçeriği

Sayısal Elemanlar, Veri Gösterimi, Yazaç Aktarımı ve Mikro İşlemler, Temel Bilgisayar Yapısı ve Devreleri, Temel Bilgisayar Programlanması, Merkezi İşlemci Birimi, Bilgisayar Aritmetiği, Verilog Programlama Dili ve Bu Dili Kullanarak Devre Tasarlama

Ders Kaynakları Bilgisayar Sistemleri Mimarisi, Morris Mano, Literatür Yayınları, ISBN: 975-8431-31-5
Açıldığı Öğretim Yılı 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 15
Ödev (Sunum) 15
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 3 3
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 1 14 14
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 1 8 8
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 5 1 5
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 5 1 5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 5 5
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 4 1 4
Ödev 2 Ödev 2 4 1 4
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 108
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,24
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Sayısal Elemanlar, Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
2 Veri Gösterimi
3 Yazaç Aktarımı ve Mikro İşlemler
4 Temel Bilgisayar Yapısı ve Devreleri
4 Temel Bilgisayar Yapısı ve Devreleri
4 Temel Bilgisayar Yapısı ve Devreleri
7 Temel Bilgisayar Programlanması
7 Temel Bilgisayar Programlanması
10 Merkezi İşlemci Birimi
10 Merkezi İşlemci Birimi
11 Bilgisayar Aritmetiği
12 Verilog Programlama Dili
13 Verilog Programlama Diliyle Devre Tasarımı
13 Verilog Programlama Diliyle Devre Tasarımı
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bilgisayar aritmetiği hakkında bilgi sahibi olmak
Verilog programlama dilini öğrenip sayısal lojik devreler tasarlamak
Basit fakat komut kümesi tam olan bir bilgisayar sistemini hem donanımsal hem de yazılımsal olarak tanımak
Merkezi işlemci birimi hakkında bilgi sahibi olmak
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Bilgisayar aritmetiği hakkında bilgi sahibi olmak 2 3 1 1 1 1 2 1 1 2
Verilog programlama dilini öğrenip sayısal lojik devreler tasarlamak 3 2 2 3 1 1 2 1 2 1
Basit fakat komut kümesi tam olan bir bilgisayar sistemini hem donanımsal hem de yazılımsal olarak tanımak 5 2 3 2 1 1 1 1 1 1
Merkezi işlemci birimi hakkında bilgi sahibi olmak 5 4 3 3 1 1 1 1 2 2