EN
  • Anasayfa
  • BM406 Derleyiciler (2024 - 2025 / 7. Yarıyıl)
  • EN
BM406 - Derleyiciler
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Derleyiciler BM406 7 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Emre DANDIL
Ders Veren
Amaç

Bütün bilim dallarında kullanılabilen genel bir hesaplama ve modelleme yöntemi olan yapay sinir ağları ile ilgili temel kavram ve kuramların öğretilmesidir.

Ders İçeriği

Yapay sinir ağları (YSA) tanımı, tarihi gelişimi, genel özellikleri, üstünlükleri/sakıncaları, McCulloh-Pitts hücre modeli, doğrusal uyarlanır eleman (ADALINE), çoklu doğrusal uyarlanır eleman (MADALINE), YSA'da katman ve YSA mimarileri, algılayıcı hücre modeli ve aktivasyon fonksiyonları , YSA eğitimi ve öğrenmesi, Eğitim yöntemleri, geriye yayılım algoritması, momentumlu geriye yayılım, esnek geriye yayılım, YSA ile sistem tanıma ve kontrol.

Ders Kaynakları Aho, Sethi, Ullman, "Compilers: Principles, Techniques, and Tools 2E", Addison-Wesley, 2006
Açıldığı Öğretim Yılı 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ders Tanıtımı ve Temel Kavramlar Ders
2 Derlemeye Giriş, Derlemenin Aşamaları Ders
3 Tek geçişli basit bir derleyici ile derleme işlevlerinin açıklanması Ders
4 Sözlüksel Analiz, Andaç üretimi Ders
5 BNF ve CFG ile Programlama Dili Tanımları Ders
6 Sözdizim Analizi, Ayrıştırma Ağacı Ders
7 Anlamsal Analiz Ders
8 Uygulama Örnekleri Ders
8 Uygulama Örnekleri Ders
10 Aradüzey kod gösterimi Ders
11 Aradüzey kod üretimi Ders
12 Hedef Kod Üretimi Ders
13 Makineden Bağımsız Kod Optimizasyonu Ders
14 Komut Seviyesi Paralel İşlem Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık, Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. - - - - - - - - - -
Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık, - - - - - - - - - -
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. - - - - - - - - - -