| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Derleyiciler | BM406 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Emre DANDIL (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | Doç. Dr. Emre DANDIL |
| Amaç |
Bütün bilim dallarında kullanılabilen genel bir hesaplama ve modelleme yöntemi olan derleyiciler ile ilgili temel kavram ve kuramların öğretilmesidir. |
| Ders İçeriği | |
| Ders Kaynakları |
Aho, Sethi, Ullman, "Compilers: Principles, Techniques, and Tools 2E", Addison-Wesley, 2006
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 35 |
| Kısa Sınav 1 | 7 |
| Kısa Sınav 2 | 8 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Ders Tanıtımı ve Temel Kavramlar | Ders |
| 2 | Derlemeye Giriş, Derlemenin Aşamaları | Ders |
| 3 | Tek geçişli basit bir derleyici ile derleme işlevlerinin açıklanması | Ders |
| 4 | Sözlüksel Analiz, Andaç üretimi | Ders |
| 5 | BNF ve CFG ile Programlama Dili Tanımları | Ders |
| 6 | Sözdizim Analizi, Ayrıştırma Ağacı | Ders |
| 7 | Anlamsal Analiz | Ders |
| 8 | Uygulama Örnekleri | Ders |
| 8 | Uygulama Örnekleri | Ders |
| 10 | Aradüzey kod gösterimi | Ders |
| 11 | Aradüzey kod üretimi | Ders |
| 12 | Hedef Kod Üretimi | Ders |
| 13 | Makineden Bağımsız Kod Optimizasyonu | Ders |
| 14 | Komut Seviyesi Paralel İşlem | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Kod optimizasyonu ve kod üretimi yapabilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Derleyici araçlarına hakim olur | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Dil tasarımlarını gerçekleştirebilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Derleyici tasarımları için ön bilgiye sahip olur | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Sözcüksel, sözdizim ve anlamsal çözümleme kavramlarını bilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kod optimizasyonu ve kod üretimi yapabilir | 3 | 3 | 5 | 3 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | ;
| Derleyici araçlarına hakim olur | 3 | 3 | 5 | 3 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | ;
| Dil tasarımlarını gerçekleştirebilir | 3 | 3 | 5 | 3 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | ;
| Derleyici tasarımları için ön bilgiye sahip olur | 3 | 3 | 5 | 3 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | ;
| Sözcüksel, sözdizim ve anlamsal çözümleme kavramlarını bilir | 3 | 3 | 5 | 3 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | ;
| Ortalama Değer | 3 | 3 | 5 | 3 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 |