EN
  • Anasayfa
  • BM406 Derleyiciler (2025 - 2026 / 7. Yarıyıl)
  • EN
BM406 - Derleyiciler
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Derleyiciler BM406 7 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Emre DANDIL
Ders Veren Doç. Dr. Emre DANDIL
Amaç

Bütün bilim dallarında kullanılabilen genel bir hesaplama ve modelleme yöntemi olan derleyiciler ile ilgili temel kavram ve kuramların öğretilmesidir.

Ders İçeriği

Ders Kaynakları Aho, Sethi, Ullman, "Compilers: Principles, Techniques, and Tools 2E", Addison-Wesley, 2006
Açıldığı Öğretim Yılı 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 35
Kısa Sınav 1 7
Kısa Sınav 2 8
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 5,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ders Tanıtımı ve Temel Kavramlar Ders
2 Derlemeye Giriş, Derlemenin Aşamaları Ders
3 Tek geçişli basit bir derleyici ile derleme işlevlerinin açıklanması Ders
4 Sözlüksel Analiz, Andaç üretimi Ders
5 BNF ve CFG ile Programlama Dili Tanımları Ders
6 Sözdizim Analizi, Ayrıştırma Ağacı Ders
7 Anlamsal Analiz Ders
8 Uygulama Örnekleri Ders
8 Uygulama Örnekleri Ders
10 Aradüzey kod gösterimi Ders
11 Aradüzey kod üretimi Ders
12 Hedef Kod Üretimi Ders
13 Makineden Bağımsız Kod Optimizasyonu Ders
14 Komut Seviyesi Paralel İşlem Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kod optimizasyonu ve kod üretimi yapabilir Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Derleyici araçlarına hakim olur Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Dil tasarımlarını gerçekleştirebilir Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Derleyici tasarımları için ön bilgiye sahip olur Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Sözcüksel, sözdizim ve anlamsal çözümleme kavramlarını bilir Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Kod optimizasyonu ve kod üretimi yapabilir 3 3 5 3 2 4 2 2 2 2
Derleyici araçlarına hakim olur 3 3 5 3 2 4 2 2 2 2
Dil tasarımlarını gerçekleştirebilir 3 3 5 3 2 4 2 2 2 2
Derleyici tasarımları için ön bilgiye sahip olur 3 3 5 3 2 4 2 2 2 2
Sözcüksel, sözdizim ve anlamsal çözümleme kavramlarını bilir 3 3 5 3 2 4 2 2 2 2
Ortalama Değer 3 3 5 3 2 4 2 2 2 2