Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Derleyiciler | BM406 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Emre DANDIL |
Ders Veren | Doç. Dr. Emre DANDIL |
Amaç |
Bütün bilim dallarında kullanılabilen genel bir hesaplama ve modelleme yöntemi olan derleyiciler ile ilgili temel kavram ve kuramların öğretilmesidir. |
Ders İçeriği | |
Ders Kaynakları |
Aho, Sethi, Ullman, "Compilers: Principles, Techniques, and Tools 2E", Addison-Wesley, 2006
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 35 |
Kısa Sınav 1 | 7 |
Kısa Sınav 2 | 8 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders Tanıtımı ve Temel Kavramlar | Ders |
2 | Derlemeye Giriş, Derlemenin Aşamaları | Ders |
3 | Tek geçişli basit bir derleyici ile derleme işlevlerinin açıklanması | Ders |
4 | Sözlüksel Analiz, Andaç üretimi | Ders |
5 | BNF ve CFG ile Programlama Dili Tanımları | Ders |
6 | Sözdizim Analizi, Ayrıştırma Ağacı | Ders |
7 | Anlamsal Analiz | Ders |
8 | Uygulama Örnekleri | Ders |
8 | Uygulama Örnekleri | Ders |
10 | Aradüzey kod gösterimi | Ders |
11 | Aradüzey kod üretimi | Ders |
12 | Hedef Kod Üretimi | Ders |
13 | Makineden Bağımsız Kod Optimizasyonu | Ders |
14 | Komut Seviyesi Paralel İşlem | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kod optimizasyonu ve kod üretimi yapabilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Derleyici araçlarına hakim olur | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Dil tasarımlarını gerçekleştirebilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Derleyici tasarımları için ön bilgiye sahip olur | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Sözcüksel, sözdizim ve anlamsal çözümleme kavramlarını bilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kod optimizasyonu ve kod üretimi yapabilir | 3 | 3 | 5 | 3 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | ;
Derleyici araçlarına hakim olur | 3 | 3 | 5 | 3 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | ;
Dil tasarımlarını gerçekleştirebilir | 3 | 3 | 5 | 3 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | ;
Derleyici tasarımları için ön bilgiye sahip olur | 3 | 3 | 5 | 3 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | ;
Sözcüksel, sözdizim ve anlamsal çözümleme kavramlarını bilir | 3 | 3 | 5 | 3 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | ;
Ortalama Değer | 3 | 3 | 5 | 3 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 |