Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İleri Bilgisayar Mimarisi | BM407 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Konu anlatımı |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Murat ÖZALP |
Ders Veren | |
Amaç |
Günümüz bilgisayar mimarileri ile ilgili temel konuları öğretmek. Yeni nesil çok çekirdekli işlemciler için gerekli en son mikro-mimari teknikleri hakkında kavramları vermek ve açıklamak. |
Ders İçeriği |
Bilgisayar Tasarım Temelleri, ILP ( Instruction-Level Paralelisim) ve Kullanımı, ILP Kısıtları, Çokluişlemciler ve İzlek (thread) Seviyesi Paralellik, Bellek Hiyerarşi Tasarımı, Depolama Sistemleri, Boruhatlama (Pipelining): Temel ve Orta Seviye Kavramlar, Komut (Instruction) Küme İlkeleri ve Örnekler, Bellek Hiyararşi İnceleme. |
Ders Kaynakları |
African Virtual University - Advanced Computer Organization Architecture
John Jose (Indian Institute of Technology) - Advanced Computer Architecture |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2015 - 2016 2017 - 2018 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Komut Seti Mimarisi, Veriyolu ve Kontrol Ünitesi | Ders Gösterim |
2 | Çok İşlemcili Sistemler. AMP ve SMP yapısı. | Ders Gösterim |
2 | Çok İşlemcili Sistemler. AMP ve SMP yapısı. | Ders Gösterim |
4 | Pipelining, Hyper-Threading | Ders Gösterim |
5 | Önbellek Optimizasyonu, Sanal bellek | Ders Gösterim |
6 | Komut Seviyesinde Paralelleştirme | Ders Gösterim |
7 | Veri Seviyesinde Paralelleştirme | Ders Gösterim |
8 | Thread Seviyesinde Paralelleştirme | Ders Gösterim |
9 | GPU Mimarileri | Ders Gösterim |
9 | GPU Mimarileri | Ders Gösterim |
11 | Yüksek başarımlı sistemler. Grid yapıları | Ders Gösterim |
11 | Yüksek başarımlı sistemler. Grid yapıları | Ders Gösterim |
13 | Gelişmiş dosya sistemleri. RAID yapıları | Ders Gösterim |
14 | Dağıtık dosya sistemleri | Ders Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çok işlemcili ve çok çekirdekli sistemler de dahil olmak üzere mevcut nesil paralel bilgisayar sistemlerinin organizasyonunu ve çalışmasını anlar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
G/Ç ve ikincil depolama organizasyonu için geçerli mekanizmalar da dahil olmak üzere bilgisayar sistemlerindeki G/Ç ilkelerini anlamak. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çok işlemcili ve çok çekirdekli sistemler de dahil olmak üzere mevcut nesil paralel bilgisayar sistemlerinin organizasyonunu ve çalışmasını anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
G/Ç ve ikincil depolama organizasyonu için geçerli mekanizmalar da dahil olmak üzere bilgisayar sistemlerindeki G/Ç ilkelerini anlamak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |