Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mesleki İngilizce I | BM309 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - İngilizce |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Rıdvan YAYLA |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Vedat MARTTİN |
Amaç |
Bilgisayar Mühendisliği ile ilgili İngilizce dilinde yeterliliği artırmak. |
Ders İçeriği |
İngilizce uzmanlarca hazırlanmış metinler üzerinde okuyarak ve tercümeler yaparak analizler yapmak. Bu makalelerin büyük çoğunluğu dergi ve kitaplardan alınmış ünitelerdir. Kolaydan zora doğru bir gidiş vardır. |
Ders Kaynakları |
B. Kandiller, N. Tugay, ”Academic Reader,” METU, Ankara, 1996
E.H.Glendinning, John McEwan, ”Oxford English for Electronics,“ Oxford U Pres P.Edis, C.Miller, “Our Book,” Literatür Yayıncılık, 1999. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Kısa Sınav 1 | 5 |
Kısa Sınav 2 | 10 |
Ödev (Sunum) | 15 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 4 | 8 |
Final | Final | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 71 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,78 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sıfat cümlecikleri, kısaltmalar. | |
2 | Sıfat cümlecikleri, kısaltmalar: Soru-Cevap. | |
3 | Metin üzerinde Adjective Clauses, reductions incelenmesi (+ sözcük bilgisi) | |
4 | İsim cümlecikleri, özne fiil uyuşması. | |
4 | İsim cümlecikleri, özne fiil uyuşması. | |
6 | Makale okuması: Alarm Systems, Digital Watch. | |
7 | Metin üzerinde Adjective & Noun Clauses, incelenmesi (+ sözcük bilgisi): Data Transmission. | |
8 | Metinler üzerinde (negatif) olgusal bilgilerin bulunması (+ kelime bilgisi)/ARA SINAV. | |
9 | Analitik geometriye Giriş makalesi üzerinde olgusal bilgilerin bulunması (+ kelime bilgisi). | |
10 | Metinlerde çıkarımlarda bulunma (+ kelime bilgisi). | |
11 | Bilgisayar Programlamada Algoritmalar makalesinde çıkarımlarda bulunma (+ kelime bilgisi) | |
12 | Metin okuma - Metnin ana fikrini veya ismini bulma / eşleme (+ kelime bilgisi) | |
13 | "İstatistik Nedir" makalesinin okunması-Bu makalenin ana fikrinin veya başlığının bulunması/eşleştirilmesi (+ kelime hazinesi) | |
14 | Genel gözden geçirme. |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Orta seviye dilbilgisi yapıları ve kelime bilgisi kullanarak metin analizi yapabilir. | |||
İngilizce kaynakları kullanma isteği artabilir. | |||
Temel İngilizce yapıları yaratıcı bir şekilde kullanabilir ve tam ve doğru cümleler oluşturabilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Orta seviye dilbilgisi yapıları ve kelime bilgisi kullanarak metin analizi yapabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
İngilizce kaynakları kullanma isteği artabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Temel İngilizce yapıları yaratıcı bir şekilde kullanabilir ve tam ve doğru cümleler oluşturabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |