EN
  • Anasayfa
  • BM411 İleri Bilgisayar Grafikleri (2021 - 2022 / 7. Yarıyıl)
  • EN
BM411 - İleri Bilgisayar Grafikleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İleri Bilgisayar Grafikleri BM411 7 3 + 1 5,0 Pdf
Birim Bölüm
BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Bu dersin işlenme şekli yüzyüzedir.
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Alper YARGIÇ
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Alper YARGIÇ
Amaç

Bu dersin amacı, modern bilgisayar grafiği metotları ve teknikleri konularında bilgi kazandırmaktır. Öğrencilere, bilgisayar grafiği alanındaki karmaşık problemleri etkin şekilde çözme bilgi ve becerisi kazandırır. Bu ders, öğrencileri, bu alanda ileri çalışma ve araştırma yapacak düzeye getirmeyi hedefler.

Ders İçeriği

Noktanın gösterilimi, Noktaların dönüşümü, Doğruların dönüşümü, 2B dönüşümler, Döndürme, Aynalama, Ölçekleme, Birleşik dönüşümler, Öteleme ve homojen koordinatlar, Doğru çizim algoritmaları, Çokgen doldurma, 3B dönüşümler, 3B ölçekleme, bozulma, döndürme, aynalama, öteleme , Çoklu dönüşümler, Uzayda herhangi eksen etrafında döndürmeler, Herhangi bir düzleme göre aynalama, Perspektif geometri, Projeksiyonlar, OpenGL.

Ders Kaynakları Open GL ile Bilgisayar Grafikleri(2014, Pearson;Hearn, Donald D.; Baker, Pauline; Carithers, Warren)
3D Computer Graphics - A Mathematical Introduction with OpenGL
Mathematics for 3D Game Programming and Computer Graphics, Third Edition
OPENGL ve GLUT ile Oyun Programcılığına Giriş, Şerif Gözcü, Seçkin, 2006
Açıldığı Öğretim Yılı 2011 - 2012 2018 - 2019 2019 - 2020 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
50
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
50
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 15 1 15
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 5 1 5
Kısa Sınav 2 Kısa Sınav 2 5 1 5
Final Final 15 1 15
Ödev 1 Ödev 1 2 1 2
Ödev 2 Ödev 2 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 128
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş Ders
2 Koordinat Sistemleri Ders
3 3 boyutlu matematik Ders
4 2B dönüşümler Ders
5 3B dönüşümler Ders
6 Projeksiyon Ders
7 Görüntü Kırpma Ders
8 OpenGL'e giriş Ders
9 OpenGL fonksiyonları Ders
10 OpenGL ile çokgen çizimi Ders
11 3B model oluşturma Ders
12 OpenGL ile dönüşümler Ders
13 OpenGL ile model aydınlatma Ders
14 OpenGL uygulama örnekleri Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler bilgisayar grafiklerinin uygulama alanlarını öğrenecektir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenci, bilgisayar grafiklerinde kullanılan matematik bilgisine sahip olacaktır. Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenciler 2Bve 3B koordinat sistemlerinde grafik dönüşümlerini gerçekleştirecektir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenci, 2B ve 3B nesneler tasarlayacaktır. Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrencilere OpenGL kullanarak grafik uygulaması geliştirme becerisi kazandırmak. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Öğrenciler bilgisayar grafiklerinin uygulama alanlarını öğrenecektir. 2 - 2 4 - - - - - -
Öğrenci, bilgisayar grafiklerinde kullanılan matematik bilgisine sahip olacaktır. 4 - 4 3 - - - - - -
Öğrenciler 2Bve 3B koordinat sistemlerinde grafik dönüşümlerini gerçekleştirecektir. 4 - 3 4 - - - - - -
Öğrenci, 2B ve 3B nesneler tasarlayacaktır. 3 - 3 5 - - - - - -
Öğrencilere OpenGL kullanarak grafik uygulaması geliştirme becerisi kazandırmak. 3 - 3 4 - - - - - -