Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İleri Bilgisayar Grafikleri | BM411 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Bu dersin işlenme şekli yüzyüzedir. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Alper YARGIÇ |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Alper YARGIÇ |
Amaç |
Bu dersin amacı, modern bilgisayar grafiği metotları ve teknikleri konularında bilgi kazandırmaktır. Öğrencilere, bilgisayar grafiği alanındaki karmaşık problemleri etkin şekilde çözme bilgi ve becerisi kazandırır. Bu ders, öğrencileri, bu alanda ileri çalışma ve araştırma yapacak düzeye getirmeyi hedefler. |
Ders İçeriği |
Noktanın gösterilimi, Noktaların dönüşümü, Doğruların dönüşümü, 2B dönüşümler, Döndürme, Aynalama, Ölçekleme, Birleşik dönüşümler, Öteleme ve homojen koordinatlar, Doğru çizim algoritmaları, Çokgen doldurma, 3B dönüşümler, 3B ölçekleme, bozulma, döndürme, aynalama, öteleme , Çoklu dönüşümler, Uzayda herhangi eksen etrafında döndürmeler, Herhangi bir düzleme göre aynalama, Perspektif geometri, Projeksiyonlar, OpenGL. |
Ders Kaynakları |
Open GL ile Bilgisayar Grafikleri(2014, Pearson;Hearn, Donald D.; Baker, Pauline; Carithers, Warren)
3D Computer Graphics - A Mathematical Introduction with OpenGL Mathematics for 3D Game Programming and Computer Graphics, Third Edition OPENGL ve GLUT ile Oyun Programcılığına Giriş, Şerif Gözcü, Seçkin, 2006 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2011 - 2012 2018 - 2019 2019 - 2020 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Kısa Sınav 2 | Kısa Sınav 2 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş | Ders |
2 | Koordinat Sistemleri | Ders |
3 | 3 boyutlu matematik | Ders |
4 | 2B dönüşümler | Ders |
5 | 3B dönüşümler | Ders |
6 | Projeksiyon | Ders |
7 | Görüntü Kırpma | Ders |
8 | OpenGL'e giriş | Ders |
9 | OpenGL fonksiyonları | Ders |
10 | OpenGL ile çokgen çizimi | Ders |
11 | 3B model oluşturma | Ders |
12 | OpenGL ile dönüşümler | Ders |
13 | OpenGL ile model aydınlatma | Ders |
14 | OpenGL uygulama örnekleri | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler bilgisayar grafiklerinin uygulama alanlarını öğrenecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci, bilgisayar grafiklerinde kullanılan matematik bilgisine sahip olacaktır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler 2Bve 3B koordinat sistemlerinde grafik dönüşümlerini gerçekleştirecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci, 2B ve 3B nesneler tasarlayacaktır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrencilere OpenGL kullanarak grafik uygulaması geliştirme becerisi kazandırmak. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler bilgisayar grafiklerinin uygulama alanlarını öğrenecektir. | 2 | - | 2 | 4 | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci, bilgisayar grafiklerinde kullanılan matematik bilgisine sahip olacaktır. | 4 | - | 4 | 3 | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler 2Bve 3B koordinat sistemlerinde grafik dönüşümlerini gerçekleştirecektir. | 4 | - | 3 | 4 | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci, 2B ve 3B nesneler tasarlayacaktır. | 3 | - | 3 | 5 | - | - | - | - | - | - |
Öğrencilere OpenGL kullanarak grafik uygulaması geliştirme becerisi kazandırmak. | 3 | - | 3 | 4 | - | - | - | - | - | - |