Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yazılım Mühendisliği | BM302 | 6 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Bu dersin işlenme şekli yüz yüzedir. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Alper YARGIÇ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı yazılım mühendisliği temel ilkelerinin kavranması ve uygulanmasıdır. |
Ders İçeriği |
Profesyonel yazılım geliştirme süreçleri, yazılım mühendisliği etiği, yazılım süreçleri, çevik metotlar, plan-odaklı yazılım geliştirme, çevik yazılım geliştirme, çevik proje yönetimi, gereksinim mühendisliği, sistem modelleme, mimari tasarım, yazılım testi ve yazılım evrimi |
Ders Kaynakları |
Sommerville, I., "Software Engineering", Addison Wesley.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 1 | 5 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş | Ders |
2 | Profesyonel yazılım geliştirme ve yazılım mühendisliği etiği | Ders |
3 | Yazılım prosesleri | Ders |
4 | Çevik metotlar, plan-odaklı ve çevik yazılım geliştirme | Ders |
5 | Uç programlama ve çevik proje yönetimi | Ders |
6 | Gereksinim mühendisliği | Ders |
7 | Gereksinim mühendisliği prosesleri | Ders |
8 | Sistem modelleme (bağlam modelleri, etkileşim modelleri) | Ders |
9 | Sistem modelleme (yapısal modeller, davranışsal modeller, modele dayalı mühendislik) | Ders |
10 | Mimari tasarım | Ders |
11 | Tasarım ve Uygulama | Ders |
12 | Yazılım testi (Geliştirme testi, Test odaklı geliştirme) | Ders |
13 | Yazılım testi (Sürüm testi, kullanıcı testi) | Ders |
14 | Yazılım evrimi | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci, yazılım geliştirme süreçlerini bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci, gereksinim mühendisliği süreçlerini yapabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci, yazılım mimari tasarım ve uygulamalarını öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
ğrenci, yazılım test ve evrim süreçlerini gerçekleştirebilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci, yazılım geliştirme süreçlerini bilir. | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | - | - | 4 | - | 5 |
Öğrenci, gereksinim mühendisliği süreçlerini yapabilir. | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | - | - | 3 | - | 4 |
Öğrenci, yazılım mimari tasarım ve uygulamalarını öğrenir. | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | - | - | 4 | - | 4 |
ğrenci, yazılım test ve evrim süreçlerini gerçekleştirebilir. | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | - | - | 4 | - | 4 |