Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Oyun Programlama | BM410 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Dr. Sefa TUNÇER |
Ders Veren | Öğr. Gör. Zafer SERİN |
Amaç |
Dersin amacı öğrenciye tasarım, geliştirme, test ve hata ayıklama aşamaları üzerinden başlangıç düzeyinde oyun programlayabilme becerisi kazandırmak ve oyun tasarımının ilkeleri, oyun programlama terminolojisi, modern oyun motorlarının temelini oluşturan teknolojiler, takım projelerinin yönetimi gibi konularda bir anlayış geliştirmektir. Oyun programlamada Yapay Zeka, Fizik, Öğrenme, Matematik, İnsan Bilgisayar Etkileşimi ve Bilgisayar Grafikleri gibi çeşitli alanlar da kullanıldığından, dersin bir başka ve önemli amacının da öğrenciye bilgisayar bilimlerinde çok disiplinli bir bakış açısı kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Oyun Programlamaya Giriş, Oyuna Motorları, Oyun Motorlarının Temel İşlevleri, Oyun Motoru Çeşitleri, Oyuna Özel Altsistemler, Oyun Varlıkları (Game Assets), Rendering, Front-End, Çarpışma, Fizik, Ses, Animasyon, Unity 3D ile 2 Boyutlu Oyun Tasarımı, Unity 3D ile 3 Boyutlu Oyun Tasarımı, Oyun Tasarım Araçları, Prefablar |
Ders Kaynakları |
Greg Lukosek, "Learning C# by Developing Games with Unity 5.x"
R. Barrera, A.S. Kyaw, C. Peters, T. N. Swe"Unity AI Game Programming" Joe Hocking, "Unity in Action: Multiplatform Game Development in C# with Unity 5" Ben Tristem, Mike Geig,"Unity Game Development in 24 Hours" Timuçin Hatipoğlu, "Unity 3D ile Oyun Programlama", 2017. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2011 - 2012 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 35 |
Ödev (Sunum) | 15 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 25 | 1 | 25 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 25 | 1 | 25 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 50 | 1 | 50 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,92 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Oyun Programlamaya Giriş | |
2 | Oyun Motorları | |
3 | Oyun Motoru Mimarisi | |
4 | Unity Çalışma Ortamı | |
5 | Unity Bileşenleri Kullanımı, Script Oluşturma | |
6 | Unity'de C# Scripti ile Değişken, Nesne ve Fonksiyon Kullanımı | |
7 | Unity'de Nesne Oluşturma ve Çarpışma Kontrolü | |
8 | Unity: Işık, Efekt, Ses, Rüzgar Oluşturmak | |
9 | Unity: Dışarıdan Nesne Ekleme, Prefab Oluşturma | |
10 | Unity: 2 Boyutlu Oyun Tasarımı | |
10 | Unity: 2 Boyutlu Oyun Tasarımı | |
13 | Unity: 3 Boyutlu Oyun Tasarımı | |
13 | Unity: 3 Boyutlu Oyun Tasarımı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |||
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | |||
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |||
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |||
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |