Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çoklu Ortam Sistemleri | BM412 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Çoklu-ortam sistemleri ve uygulamalarını tanımak. |
Ders İçeriği |
Çoklu-Ortam Sistemlerinin ilkeleri. Çoklu-Ortam sistemlerinin bileşenleri: ses, video, metin, grafik ve animasyon, etc. Çoklu-Ortam sistemlerini oluşturan öğeleri. Dağınık sistem uygulamaları ve standartları. Ses bileşenleri ve standartları. Görüntü bileşenleri ve standartları. İşletim sistemi, veri sıkıştırma, iletişim ve eşzamanlama faktörleri. Çeşitli çoklu-ortam sistemlerinin incelenmesi, tekniklerinin getiri ve götürüleri. Tasarım yöntembilimi ve esasları. |
Ders Kaynakları |
Ders notları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2012 - 2013 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 2 | 6 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 25 | 1 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,63 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Çoklu-Ortam sistemlerine ve uygulamalarına giriş | Ders |
1 | Çoklu-Ortam sistemlerine ve uygulamalarına giriş | Ders |
3 | Dağınık Çoklu-Ortam sistem uygulamaları ve servisleri | Ders |
3 | Dağınık Çoklu-Ortam sistem uygulamaları ve servisleri | Ders |
5 | Çoklu-Ortam sayısal ses bilgisinin işlenmesi- sayısallaşma ve kodlama | Ders |
6 | Çoklu-Ortam sayısal ses bilgisinin işlenmesi- psikolojik ve akustik temeller | Ders |
7 | Çoklu-Ortam sayısal ses bilgisinin işlenmesi-müzik uygulaması (MIDI) | Ders |
8 | Çoklu-Ortam sayısal ses bilgisinin işlenmesi-müzik uygulaması (MIDI), Ara Sınav | Ders |
9 | Çoklu-Ortam sayısal video bilgisinin işlenmesi-yöntembilimi | Ders |
10 | Çoklu-Ortam sayısal video bilgisinin işlenmesi-MPEG2 standardı | Ders |
11 | Çoklu-Ortam işletim sistemi ve incelenmesi | Ders |
12 | Çoklu-Ortam iletişim sistemleri ve incelenmesi | Ders |
13 | Çoklu-Ortam sistem örnekleri-masaüstü video-telefon (px64) | Ders |
14 | Proje sunumları | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çoklu-Ortam sistemlerinin modellerini ve stillerini tanımlayabilmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Çoklu-Ortam tasarım sürecini uygulayabilmek | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Çoklu-Ortam sistem tasarım ilkelerine uygun uygulama geliştirebilmek | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çoklu-Ortam sistemlerinin modellerini ve stillerini tanımlayabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çoklu-Ortam tasarım sürecini uygulayabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çoklu-Ortam sistem tasarım ilkelerine uygun uygulama geliştirebilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |