Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Nesneye Dayalı Programlama | BM211 | 3 | 3 + 1 | 6,0 |
Birim Bölüm | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Nihan KAZAK ÇERÇEVİK |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Nihan KAZAK ÇERÇEVİK Öğr. Gör. Yusuf MUŞTU |
Amaç |
Uygulamaların nesneye dayalı geliştirme yöntemlerin kullanarak tasarlanması ve bu kavramların öğretilmesini amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Java ve Java platformunu tanıma, Program denetimi ve operatörlerle çalışma, Nesne kavramı ve tanımlama işlemleri, Paketler ve erişim belirleyicileri, Kalıtım ve komposizyon kavramı, Polimorfizm, Arayüzler ve dahili sınıflar, İstisna durumlarının yönetimi, Javada I/O işlemleri, UML Tasarımı, İş Parçacıkları, Soket Programlama, |
Ders Kaynakları |
Java Programlama Dili Yazılım Tasarımı (A. Bilgin ALTINTAŞ)
H.M Deitel, P.J. Deitel, Java How to Program, 6th Edition. Y. Daniel Liang, Introduction to JAVA Programming, 6th Edition Java Programlama Dili Yazılım Tasarımı (A. Bilgin ALTINTAŞ) H.M Deitel, P.J. Deitel, Java How to Program, 6th Edition. Y. Daniel Liang, Introduction to JAVA Programming, 6th Edition |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Kısa Sınav 1 | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 12 | 1 | 12 |
Final | Final | 26 | 1 | 26 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 12 | 1 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Java ve Java platformunu tanıma | |
2 | Program denetimi ve operatörlerle çalışma | |
3 | Nesne kavramı ve tanımlama işlemleri | |
4 | Paketler ve erişim belirleyicileri | |
5 | Kalıtım ve komposizyon kavramı | |
5 | Kalıtım ve komposizyon kavramı | |
7 | Polimorfizm | |
7 | Arayüzler ve dahili sınıflar | |
9 | İstisna durumlarının yönetimi | |
9 | Javada I/O işlemleri | |
11 | UML Tasarımı | |
12 | İş Parçacıkları | |
13 | Soket Programlama | |
14 | Uygulama ve Kısa sınav |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Nesneye dayalı programlama altyapısına sahip olur. | |||
Nesneye dayalı programlama altyapısına sahip olur. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Nesneye dayalı programlama altyapısına sahip olur. | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
Nesneye dayalı programlama altyapısına sahip olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |