EN
  • Anasayfa
  • BM307 Mikroişlemcili Sistemler (2024 - 2025 / 5. Yarıyıl)
  • EN
BM307 - Mikroişlemcili Sistemler
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Mikroişlemcili Sistemler BM307 5 3 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Hakan ÜÇGÜN
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Hakan ÜÇGÜN
Amaç

Bu derste, günümüz mikroişlemci ve mikrodenetleyici teknolojileri ele alımakta ve varolan mikroişlemcili sistemler hakkında bilgiler verilmektedir. PIC mikroişlemci mimari yapıları ve kodları incelenerek, laboratuar ortamında uygulamalı örnekler yapılmaktadır. Bu sayede öğrencilerin teorik ve pratik bilgiler kazanması hedeflenmektedir.

Ders İçeriği

Mikroişlemcili Sistem Kavramları, GPIO, Kesme, Seri Haberleşme Birimleri, AD-DA Dönüştürücüler, PIC Kodları ve Örnek Uygulamaları

Ders Kaynakları PIC16F887 Datasheet
Ders Sunumları
Hikmet Şahin, K. Serkan Dedeoğlu, MikroC ile PIC 18F4550, 2013
Açıldığı Öğretim Yılı 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 1 10
Uygulama 1 10
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 14 14
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Uygulama 1 Uygulama 1 6 1 6
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 2 3 6
Final Final 10 1 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 6 1 6
Toplam İş Yükü (Saat) 126
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,94
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Mikroişlemcilere Genel Bakış
2 Mikroişlemcili Sistemlere Ait Temel Kavramlar
3 Mikroişlemci Mimarileri Yapıları
4 Mikroişlemci İç Yapısı
5 Merkezi İşlem Birimi
6 Kaydediciler ve Hafıza Birimleri
7 Mikroişlemci Çevre Birimleri
8 Deney Setinin Tanıtılması
9 Genel Amaçlı Giriş/Çıkış Birimleri (GPIO) ve Uygulamaları
10 Kesme ve Zamanlayıcı Birimleri ve Uygulamaları
11 PWM, ADC ve DAC Birimleri ve Uygulamaları
12 Seri İletişim Protokolleri ve Uygulamaları
12 Seri İletişim Protokolleri ve Uygulamaları
14 PIC16F887 ile Sensör Uygulamaları
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Mikroişlemciler ve mikrodenetleyicileri karşılaştırabilme becerisi,
Mikroişlemci sisteminin genel yapısını öğrenebilme becerisi,
Laboratuar uygulamaları ile takım çalışması yapabilme,
Mikroişlemci programlamayı ve gömülü sistem bileşenlerini öğrenebilme becerisi,
Mikroişlemci sistem tasarımında, test ve değerlendirmede kullanılan araçları öğrenebilme becerisi,
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Mikroişlemciler ve mikrodenetleyicileri karşılaştırabilme becerisi, - - - - - - - - - -
Mikroişlemci sisteminin genel yapısını öğrenebilme becerisi, - - - - - - - - - -
Laboratuar uygulamaları ile takım çalışması yapabilme, - - - - - - - - - -
Mikroişlemci programlamayı ve gömülü sistem bileşenlerini öğrenebilme becerisi, - - - - - - - - - -
Mikroişlemci sistem tasarımında, test ve değerlendirmede kullanılan araçları öğrenebilme becerisi, - - - - - - - - - -