Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mikroişlemcili Sistemler | BM307 | 5 | 3 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hakan ÜÇGÜN |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Hakan ÜÇGÜN Dr. Öğr. Üyesi Gökhan UÇAR |
Amaç |
Bu derste, günümüz mikroişlemci ve mikrodenetleyici teknolojileri ele alımakta ve varolan mikroişlemcili sistemler hakkında bilgiler verilmektedir. PIC mikroişlemci mimari yapıları ve kodları incelenerek, laboratuar ortamında uygulamalı örnekler yapılmaktadır. Bu sayede öğrencilerin teorik ve pratik bilgiler kazanması hedeflenmektedir. |
Ders İçeriği |
Mikroişlemcili Sistem Kavramları, GPIO, Kesme, Seri Haberleşme Birimleri, AD-DA Dönüştürücüler, PIC Kodları ve Örnek Uygulamaları |
Ders Kaynakları |
PIC16F887 Datasheet
Ders Sunumları Hikmet Şahin, K. Serkan Dedeoğlu, MikroC ile PIC 18F4550, 2013 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Uygulama 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
20
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
10
|
Temel Meslek Dersleri
|
30
|
Uygulama Dersleri
|
30
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
10
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 6 | 1 | 6 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 106 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,16 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Mikroişlemcilere Genel Bakış | Ders |
2 | Mikroişlemcili Sistemlere Ait Temel Kavramlar | Ders |
3 | Mikroişlemci Mimarileri Yapıları | Ders |
4 | Mikroişlemci İç Yapısı | Ders |
5 | Merkezi İşlem Birimi | Ders |
6 | Kaydediciler ve Hafıza Birimleri | Ders |
7 | Mikroişlemci Çevre Birimleri | Ders |
8 | Deney Setinin Tanıtılması | Ders Laboratuar |
9 | Genel Amaçlı Giriş/Çıkış Birimleri (GPIO) ve Uygulamaları | Ders Laboratuar |
10 | Kesme ve Zamanlayıcı Birimleri ve Uygulamaları | Ders Laboratuar |
11 | PWM, ADC ve DAC Birimleri ve Uygulamaları | Ders Laboratuar |
12 | Seri İletişim Protokolleri ve Uygulamaları (I2C ve SPI) | Ders Laboratuar |
13 | Seri İletişim Protokolleri ve Uygulamaları (UART/USART) | Ders Laboratuar |
14 | PIC16F887 ile Sensör Uygulamaları | Ders Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mikroişlemciler ve mikrodenetleyicileri karşılaştırabilme becerisi, | Laboratuvar Çalışması | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Mikroişlemci sisteminin genel yapısını öğrenebilme becerisi, | Laboratuvar Çalışması Yazılı Sınav | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Laboratuar uygulamaları ile takım çalışması yapabilme, | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Mikroişlemci programlamayı ve gömülü sistem bileşenlerini öğrenebilme becerisi, | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Mikroişlemci sistem tasarımında, test ve değerlendirmede kullanılan araçları öğrenebilme becerisi, | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mikroişlemciler ve mikrodenetleyicileri karşılaştırabilme becerisi, | 4 | 4 | 3 | 2 | - | 3 | - | - | - | - | ;
Mikroişlemci sisteminin genel yapısını öğrenebilme becerisi, | 4 | 3 | 3 | 3 | - | 3 | - | - | - | - | ;
Laboratuar uygulamaları ile takım çalışması yapabilme, | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | - | - | - | - | ;
Mikroişlemci programlamayı ve gömülü sistem bileşenlerini öğrenebilme becerisi, | 5 | 4 | 4 | 3 | - | 3 | 3 | - | - | - | ;
Mikroişlemci sistem tasarımında, test ve değerlendirmede kullanılan araçları öğrenebilme becerisi, | 4 | 4 | 3 | 5 | - | 3 | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | 4,2 | 3,8 | 3 | 3,2 | 0,6 | 3 | 0,6 | - | - | - |