Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mikroişlemci Uygulamaları | BM417 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Konu anlatımı, Laboratuvar uygulamaları |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Vedat MARTTİN |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Gökhan UÇAR |
Amaç |
Mikrodenetleyicileri kullanarak çeşitli uygulamalar yaparak mikroişlemci programlama bilgisini pekiştirmek ve arm mimarisini öğrenmek. |
Ders İçeriği |
Mikrodenetleyicilerin uygulama alanları, mikrodenetleyici içinde komutların yürütülmesi, dışarıdan çevre birimlerin bağlanması, donanım özellikleri, Arm mimarisi tabanlı mikrodenetleyicilerin komut seti ve yazım örnekleri, çevrebirimlerin tanıtımı, port koşullama, kesmeler ve kesme kavramı, zamanlayıcılar, darbe genişlik modülasyonu (PWM), ADC kullanımı, DAC kullanımı, haberleşme protokolleri (I2C,SPI,UART,CAN...) STM32FXXX serisi işlemcileri kullanarak örnek uygulamalar geliştirilmesi. |
Ders Kaynakları |
İnternet Kaynakları
Ders Notları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 35 |
Ödev 1 | 15 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 6 | 1 | 6 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 5 | 1 | 5 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 6 | 1 | 6 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Mikrodenetleyicilere giriş | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Çevrebirimlerinin tanıtılması ve saklayıcılar | Tartışmalı Ders |
3 | İşlemci mimarileri ve ARM mimarisi ile komut yazımı | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Zamanlayıcılar | Tartışmalı Ders |
5 | Kesmeler kavramı ve kesmelerin kullanımı | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Darbe genişlik modülasyonu (PWM) | Tartışmalı Ders |
7 | Analog-dijital dönüştürücüler (ADC) ve dijital-analog dönüştürücüler (DAC) | Beyin Fırtınası Gösterim |
8 | Ara Sınav, Mikrodenetleyici kit tanıtımı | Gösterim Laboratuar |
9 | Haberleşme protokolleri-1 | Gösterim Tartışmalı Ders |
10 | Haberleşme protokolleri-2 | Tartışmalı Ders Gösterim |
11 | Uygulama geliştirme-1 | Gösterim Laboratuar |
12 | Uygulama geliştirme-2 | Gösterim Laboratuar |
13 | Uygulama geliştirme-3 | Gösterim Laboratuar |
14 | Dönem sonu uygulama sunumları | Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Donanım ve yazılımı bir arada kullanabilmeyi öğrenme | Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Mikroişlemci temel uygulama becerisi kazanmak | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Bir mikroişlemci uygulaması geliştirmek | Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Seminer Laboratuar | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Donanım ve yazılımı bir arada kullanabilmeyi öğrenme | 4 | 2 | - | 2 | - | - | - | 3 | - | - | ;
Mikroişlemci temel uygulama becerisi kazanmak | 5 | - | 3 | - | 2 | - | - | 2 | - | - | ;
Bir mikroişlemci uygulaması geliştirmek | 4 | 4 | 5 | - | - | 3 | 3 | - | - | - | ;
Ortalama Değer | 4,33 | 2 | 2,67 | 0,67 | 0,67 | 1 | 1 | 1,67 | - | - |