EN
  • Anasayfa
  • BM418 FPGA Uygulamaları (2024 - 2025 / 8. Yarıyıl)
  • EN
BM418 - FPGA Uygulamaları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
FPGA Uygulamaları BM418 8 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze veya uzaktan
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Cihan KARAKUZU
Ders Veren
Amaç

Alanda programlanabilir kapı dizileri (FPGA) tasarımı ve yüksek hızlı tümleşik devreler için donanım tanımlama dili (VHDL) ile ilgili kapsamlı bilgi sağlamak, FPGA tasarımı adımlarını ve programlama ortamlarını tanıtmak ve tasarım uygulamaları gerçekleştirmek.

Ders İçeriği

FPGA: özellikleri, gelişimi, kullanım alanları, yapısı, tasarım teknikleri. VHDL: tasarım metodolojileri, genel kuralları, tanımlayıcılar, tasarım bölümleri, veri yapıları. Standart tasarım yöntemleri. Sonlu durum makinesi, durum tanımları. Simülasyon çeşitleri, araçları, test ortamı, Quartus II ve ISE programlarının tanıtılması, G/Ç dosya paketleri, gecikmeler, FPGA programlama ve uygulamalar

Ders Kaynakları Her Yönüyle FPGA ve VHDL, Engin Sarıtaş, Sedat Karataş, 2013.
FPGA'lar için Tasarım Tarifeleri: Verilog ve VHDL Peter R.Wilson'u Kullanma, 2007
Açıldığı Öğretim Yılı 2012 - 2013 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 1 4 4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 8 8
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 2 2
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 4 2 8
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 24 1 24
Uygulama 2 Uygulama 2 3 4 12
Uygulama 1 Uygulama 1 3 4 12
Toplam İş Yükü (Saat) 126
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,94
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 FPGA ozellikleri, yapısı, gelişimi
2 Programlanabilir lojik aygıtlar, alan programlanabilir kapı dizileri
3 FPGA tasarım teknikleri, tasarım kısıtları
4 VHDL dilinin özellikleri, anahtar sözcükleri, Genel VHDL kuralları, tasarım bölümleri
5 Veri nesneleri, türleri, alt türler, operatörler, Eş zamanlı ifadeler, sıralı ifadeler, alt programlar
6 Simülasyon çeşitleri, araçları, test ortamları.
7 Sayısal tasarım
8 Sentezleme
9 Tasarım benzetimi
10 Tasarım doğrulama
11 Tasarımı entegre üzerine yükleme
12 FPGA uygulamaları
13 Sayısal devrelerin FPGA üzerinde uygulama örneklerinin gerçekleştirilmesi
13 Sayısal devrelerin FPGA üzerinde uygulama örneklerinin gerçekleştirilmesi
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bilgisayar mühendisliği alanında sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
Bilgisayar mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
Bilgisayar Mühendisliği problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
Bilgisayar mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
Bilgisayar mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Bilgisayar mühendisliği alanında sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. - - - - - - - - - -
Bilgisayar mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. - - - - - - - - - -
Bilgisayar Mühendisliği problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. - - - - - - - - - -
Bilgisayar mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. - - - - - - - - - -
Bilgisayar mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir - - - - - - - - - -