Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Devre Teorisi | BM215 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Emrah DOKUR |
Ders Veren | Prof. Dr. Cihan KARAKUZU |
Amaç |
Öğrencinin, elektrik işaretlerini ve temel elektrik devrelerini öğrenmesini, bilgisayar alanında ortaya çıkabilecek elektriksel problemlerin çözümüne yönelik fikir üretmesini ve çözümler geliştirmesini sağlamak. |
Ders İçeriği |
Elektrikte Kavramlar, Elektrik Devresi, Açık ve Kısa Devre Kavramları, Direnç ve Ohm Kanunu, Kirchhoff Kanunları, Nominal Değer, Ölçülen Değer, Doğruluk ve Tolerans, Seri ve Paralel Bağlantı, Bağımlı ve Bağımsız Akım ve Gerilim Kaynakları, Analiz Yöntemleri, Süperpozisyon Teoremi, Thevenin ve Norton Eşdeğer Devreleri, Maksimum Güç Teoremi, Kapasitans ve Endüktans, Empedans ve Admitans, Ortalama ve Etkin Değerler, RC ve RL Devre Analizi, RLC Devre Analizi. |
Ders Kaynakları |
R.C. Dorf & J.A. Svoboda, 2001, Introduction to Electric Circuits, John Wiley & Sons Press
James W. Nilsson & Susan A. Riedel, 2005, Electric Circuits, Prentice Hall Press |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Kısa Sınav 1 | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Kısa Sınav 2 | Kısa Sınav 2 | 4 | 1 | 4 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 101 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,96 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel Tanımlar | |
2 | Ohm ve Kirchoff Kanunları | |
3 | Düğüm Gerilimleri Yöntemi | |
4 | Çevre Akımları Yöntemi | |
5 | Thevenin ve Norton Eşdeğer Devreleri | |
6 | Maksimum Güç Teoremi | |
7 | Süperpozisyon Teoremi | |
8 | Endüktans-Kapasitans | |
9 | Karşılıklı Endüktans | |
10 | Birinci Dereceden RL ve RC Devrenin Doğal Yanıtı | |
11 | Birinci Dereceden RL ve RC Devre Basamak Yanıtı | |
12 | Dizisel Anahtarlamada RL ve RC Devre Davranışı | |
13 | Sinüzoidal Kaynak, Sinüzoidal Yanıt, Fazör Dönüşümü | |
14 | RLC Devrelerinin Doğal ve Basamak Yanıtı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ohm, Kirchoff akım ve gerilim yasasını öğrenme | |||
Çevre Akımları ve Düğüm Gerilimleri yöntemlerini öğrenme | |||
Elektriksel ve fiziksel işaretleri öğrenme | |||
Elektrik devre elemanlarını öğrenme | |||
Thevenin, Norton ve Süperpoziyon teoremlerini öğrenme | |||
RC, RL ve RLC devrelerinin doğal ve basamak yanıtlarını öğrenme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ohm, Kirchoff akım ve gerilim yasasını öğrenme | 5 | 4 | 5 | 5 | 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 1 |
Çevre Akımları ve Düğüm Gerilimleri yöntemlerini öğrenme | 5 | 4 | 5 | 5 | 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 1 |
Elektriksel ve fiziksel işaretleri öğrenme | 5 | 4 | 5 | 5 | 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 1 |
Elektrik devre elemanlarını öğrenme | 5 | 4 | 5 | 5 | 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 1 |
Thevenin, Norton ve Süperpoziyon teoremlerini öğrenme | 5 | 4 | 5 | 5 | 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 1 |
RC, RL ve RLC devrelerinin doğal ve basamak yanıtlarını öğrenme | 5 | 4 | 5 | 5 | 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 1 |