EN
  • Anasayfa
  • BM217 Sayısal Tasarım (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
BM217 - Sayısal Tasarım
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sayısal Tasarım BM217 3 3 + 1 5,0 Pdf
Birim Bölüm
BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Ders ilk haftalarda derslikte anlatım, sonrasında ise hem derslikte anlatım hem de muhtelif mantık devrelerinin laboratuvarda deneylerinin yapılması şeklinde işlenir.
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Emre DANDIL
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Gökhan UÇAR
Amaç

Sayısal sistemlerin tasarımında kullanılan temel kavramları, sayısal devre tasarımında kullanılan temel eleman/araçları ve bu eleman/araçlarla sayısal sistem tasarım yöntemlerini öğretmek.

Ders İçeriği

Giriş,Sayısal Sistemler, Boole Cebri ve Mantık Kapıları, Kapı-Seviye Sadeleştirme, Birleşimsel Mantık, Eş Zamanlı Sıralı Mantık, Yazmaçlar ve Sayaçlar, Bellek ve Programlanabilir Mantık, Eş Zamansız Sıralı Mantık, Labotratuvar Deneyleri

Ders Kaynakları Sayısal Tasarım, M. Moris Mano, Literatür Yayıncılık,2007.
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 10
Uygulama 1 10
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 15 1 15
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 10 1 10
Final Final 25 1 25
Toplam İş Yükü (Saat) 134
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,25
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş, İkili Sistemler
2 Boole Cebri ve Mantık Kapıları Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
3 Bool Fonksiyonlarının İndirgenmesi Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
4 Birleşimsel Mantık -1 Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
5 Birleşimsel Mantık -2
6 Eş Zamanlı Sıralı Mantık-1
7 Eş Zamanlı Sıralı Mantık-2
8 Eş Zamanlı Sıralı Mantık-3 Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
9 Yazmaçlar ve Sayaçlar-1 Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Laboratuar
10 Yazmaçlar ve Sayaçlar-2 Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Laboratuar
11 Bellek ve Programlanabilir Mantık-1 Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Laboratuar
12 Bellek ve Programlanabilir Mantık-2 Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Laboratuar
13 Eş Zamansız Sıralı Mantık-1 Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Laboratuar
14 Eş Zamansız Sıralı Mantık-2
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İkili sayılar ve Boole cebri ile ikili işlemleri yapmayı öğrenir Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
İkili mantık devreleri tasarımı yapar ve gerçekler. Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
İkili sayılar ve Boole cebri ile ikili işlemleri yapmayı öğrenir 5 5 5 - - - - - - -
İkili mantık devreleri tasarımı yapar ve gerçekler. 5 5 5 - - - - - - -