Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sayısal Tasarım | BM217 | 3 | 3 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders ilk haftalarda derslikte anlatım, sonrasında ise hem derslikte anlatım hem de muhtelif mantık devrelerinin laboratuvarda deneylerinin yapılması şeklinde işlenir. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Emre DANDIL |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Gökhan UÇAR |
Amaç |
Sayısal sistemlerin tasarımında kullanılan temel kavramları, sayısal devre tasarımında kullanılan temel eleman/araçları ve bu eleman/araçlarla sayısal sistem tasarım yöntemlerini öğretmek. |
Ders İçeriği |
Giriş,Sayısal Sistemler, Boole Cebri ve Mantık Kapıları, Kapı-Seviye Sadeleştirme, Birleşimsel Mantık, Eş Zamanlı Sıralı Mantık, Yazmaçlar ve Sayaçlar, Bellek ve Programlanabilir Mantık, Eş Zamansız Sıralı Mantık, Labotratuvar Deneyleri |
Ders Kaynakları |
Sayısal Tasarım, M. Moris Mano, Literatür Yayıncılık,2007.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 10 |
Uygulama 1 | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 25 | 1 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 134 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,25 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş, İkili Sistemler | |
2 | Boole Cebri ve Mantık Kapıları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
3 | Bool Fonksiyonlarının İndirgenmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
4 | Birleşimsel Mantık -1 | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
5 | Birleşimsel Mantık -2 | |
6 | Eş Zamanlı Sıralı Mantık-1 | |
7 | Eş Zamanlı Sıralı Mantık-2 | |
8 | Eş Zamanlı Sıralı Mantık-3 | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
9 | Yazmaçlar ve Sayaçlar-1 | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Laboratuar |
10 | Yazmaçlar ve Sayaçlar-2 | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Laboratuar |
11 | Bellek ve Programlanabilir Mantık-1 | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Laboratuar |
12 | Bellek ve Programlanabilir Mantık-2 | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Laboratuar |
13 | Eş Zamansız Sıralı Mantık-1 | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Laboratuar |
14 | Eş Zamansız Sıralı Mantık-2 |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İkili sayılar ve Boole cebri ile ikili işlemleri yapmayı öğrenir | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İkili mantık devreleri tasarımı yapar ve gerçekler. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İkili sayılar ve Boole cebri ile ikili işlemleri yapmayı öğrenir | 5 | 5 | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
İkili mantık devreleri tasarımı yapar ve gerçekler. | 5 | 5 | 5 | - | - | - | - | - | - | - |