Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Teknik İngilizce II | ENG202 | 4 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - İngilizce |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Öğr. Gör. Gamze İMER TURAN |
Amaç |
Teknik İngilizce I dersinin devamı olan bu ders öğrencinin akademik ve sonrasında endüstriyel tasarım hayatından İngilizce iletişim kurmasının güçlenmesini hedeflemektedir. |
Ders İçeriği |
Makale yazma teknikleri, makale çeşitleri, rapor yazma, öz geçmiş yazma, okuduğunu anlama, telefon konuşmaları,endüstriyel tasarım alanında çok kullanılan terimler gibi konular işlenmektedir. |
Ders Kaynakları |
Byrd, Patricia and Benson, Beverly, 1999, Improving the Grammar of Written English, Heinle & Heinle.Güleç, Zeynep, Dikmen, Filiz Emel, Özkan, Yurdanur, 1997, Development of Reading and Writing Skills, METU, Ankara
Grammar in Use, "Raymond Murphy", Intermediate Teknik İngilizce, Pamela Edis, İTÜ Vakfı yayınları, 2014 Marks, J. (2007). Check Your English Vocabulary for Computers and Information Technology. A & C Black : London |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
70
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
30
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 7 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,98 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Akademik yayınlar ve yayınların kullanımı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Teknik yaklaşımlarla sunum hazırlama | |||
Teknik yazı yazabilme | |||
İngilizce dilinde teknik soruları cevaplama ve yorumlama | |||
Akademik metinlerdeki fikirler arası bağlantıyı tespit edebilirler | |||
Akademik bir konu üzerine kendi görüşlerini de belirten metinler yazabilirler | |||
Akademik bir metinde geçen konuyu özetleyebilirler | |||
Görüşlerin açıkça belirtildiği ve / veya ima edildiği akademik metinleri anlar | |||
Teknik terminolojiyi tanıma ve yorumlama | |||
Akademik bir konu üzerine sözlü tartışmalarda yer alır |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Teknik yaklaşımlarla sunum hazırlama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Teknik yazı yazabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İngilizce dilinde teknik soruları cevaplama ve yorumlama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Akademik metinlerdeki fikirler arası bağlantıyı tespit edebilirler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Akademik bir konu üzerine kendi görüşlerini de belirten metinler yazabilirler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Akademik bir metinde geçen konuyu özetleyebilirler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Görüşlerin açıkça belirtildiği ve / veya ima edildiği akademik metinleri anlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Teknik terminolojiyi tanıma ve yorumlama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Akademik bir konu üzerine sözlü tartışmalarda yer alır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |