Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Elektronik Devreler | BM214 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Doç. Dr. Emrah DOKUR |
Amaç |
Temel elektronik elemanlar olan Diyot, BJT, FET ve OP-AMP yapılarını öğretmek.Diyot, BJT, FET ve OP-AMP lı devreleri analiz etme ve Diyot, BJT, MOSFET teknolojisi kullanılarak temel lojik kapıları gerçekleme becerisini kazandırmak. |
Ders İçeriği |
Diyot, Diyot Uygulamaları, Diyot Lojik, Bipolar Jonksiyonlu Transistör (BJT), BJT’li Devrelerin DC Analizi, Diyot Transistör Lojik (DTL), Direnç Transistör Lojik (RTL), Transistör Transistör Lojik (TTL), İşlemsel Yükselteç (OP-AMP) ve Uygulamaları, Alan Etkili Transistör (FET):Jonksiyonlu Alan Etkili Transistör (JFET), Metal Oksit Yarıiletken Alan Etkili Transistör (MOSFET) , Alan Etkili Transistörlü Devrelerin DC Analizi, MOS Lojik öğretilir. |
Ders Kaynakları |
Türköz,M. "ELEKTRONİK DEVRELER "
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Kısa Sınav 1 | 10 |
Kısa Sınav 2 | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 121 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,75 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | p-n jonksiyonu, ideal diyot, diyot karakteristikleri | |
2 | Eşdeğer diyot modelleri, kırpıcı devreler | |
3 | Doğrultucu devreler, diyot lojik | |
4 | Bipolar jonksiyonlu transistör (BJT), karakteristikleri | |
5 | BJT’li devrelerin DC analizi | |
6 | Diyot transistör lojik (DTL), direnç transistör lojik, (RTL), transistör transistör lojic (TTL) | |
7 | Arasınav | |
8 | İşlemsel yükselteç (OP-AMP): karşılaştırıcı, eviren (inverting) ve evirmeyen (non-inverting) devre yapıları | |
9 | İşlemsel yükselteç: toplama, çıkarma, türev ve integral alma devreleri | |
10 | Alan etkili transistörler (FET), Jonksiyonlu Alan Etkili Transistör (JFET) | |
11 | Metal Oksit Yarıiletken Alan Etkili Transistör (MOSFET) | |
12 | FET’li devrelerin DC analizi ve uygulamalar | |
13 | MOS lojik | |
14 | Final Sınavı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci Diyot, BJT, FET ve OP-AMP yapıları hakkında genel bilgilere sahip olacaktır. Öğrenciler DC ve AC analiz yöntemlerini öğrenecektir. Öğrenciler ayrıca Diyot, BJT, MOSFET teknolojisi kullanılarak temel lojik kapıları gerçekleme becerisi kazanacaktır. Öğrenciler ders süresince öğrenmiş oldukları devrelerin elektriksel değerlendirmesini simulasyon programları kullanarak yapmayı öğrenecektir. Öğrenciler laboratuvar saatlerinde gerçek dünyada karşılaşılan problemlerle birlikte devrenin fiziksel gerçeklemesini yapmayı öğrenecektir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci Diyot, BJT, FET ve OP-AMP yapıları hakkında genel bilgilere sahip olacaktır. Öğrenciler DC ve AC analiz yöntemlerini öğrenecektir. Öğrenciler ayrıca Diyot, BJT, MOSFET teknolojisi kullanılarak temel lojik kapıları gerçekleme becerisi kazanacaktır. Öğrenciler ders süresince öğrenmiş oldukları devrelerin elektriksel değerlendirmesini simulasyon programları kullanarak yapmayı öğrenecektir. Öğrenciler laboratuvar saatlerinde gerçek dünyada karşılaşılan problemlerle birlikte devrenin fiziksel gerçeklemesini yapmayı öğrenecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |