Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Elektronik Devreler | BM214 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Cihan KARAKUZU |
Ders Veren | |
Amaç |
Temel elektronik elemanlar olan Diyot, BJT, FET ve OP-AMP yapılarını öğretmek. Diyot, BJT, FET ve OP-AMP lı devreleri analiz etme ve Diyot, BJT, MOSFET teknolojisi kullanılarak temel lojik kapıları gerçekleme becerisini kazandırmak. |
Ders İçeriği |
Diyot, Diyot Uygulamaları, Diyot Lojik, Bipolar Jonksiyonlu Transistör (BJT), BJT’li Devrelerin DC Analizi, Diyot Transistör Lojik (DTL), Direnç Transistör Lojik (RTL), Transistör Transistör Lojik (TTL), İşlemsel Yükselteç (OP-AMP) ve Uygulamaları, Alan Etkili Transistör (FET):Jonksiyonlu Alan Etkili Transistör (JFET), Metal Oksit Yarıiletken Alan Etkili Transistör (MOSFET) , Alan Etkili Transistörlü Devrelerin DC Analizi, MOS Lojik öğretilir. |
Ders Kaynakları |
ROBERT L. BOYLESTAD - LOUIS NASHELSKY, ELECTRONIC DEVICES AND CIRCUIT THEORY ( NINTH EDITION )
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 14 | 28 |
Final | Final | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 121 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,75 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | p-n eklemi, diyot yapısı ve karakteristikleri, örnek diyot devre çözümleri | Ders Problem Çözme |
2 | Diyot ve uygulamaları: diyot ile mantık devreleri, doğrultucu devreler, dalga şekillendirici devreler | Ders Problem Çözme |
3 | Zener, LED, gerilim düzenleme | Ders Problem Çözme |
4 | İki kutuplu eklem transistörler (BJT) ve karakteristikleri | Ders Gösterim |
5 | BJT DC öngerilimleme devreleri ve analizi | Ders Problem Çözme Gösterim |
6 | BJT DC öngerilimleme devreleri ve analizi (devam), BJT anahtarlama devreleri ve diğer pratik uygulama alanları | Ders Problem Çözme Gösterim |
7 | BJT AC Analizi: re modeli, h modeli, AC eşdeğer devre ve analizi | Ders Problem Çözme Gösterim |
8 | Alan etkili transistörler (FET): Yapısı, temel özellikleri, JFET,D-MOSFET, E-MOSFET, CMOS, MESFET | Ders Gösterim |
10 | FET DC Öngerilimleme Devreleri ve Analizi | Ders Problem Çözme Gösterim |
10 | FET DC Öngerilimleme Devreleri ve Analizi | Ders Problem Çözme Gösterim |
11 | FET ile Mantık Devreleri | Ders Gösterim |
12 | FET AC Analizi: AC eşdeğer devre ve analizi | Ders Problem Çözme Gösterim |
13 | ELEKTRONİK DEVRELER İLE HAFIZA BİRİMİ | Ders Gösterim |
14 | İşlemsel Yükselteçler ve Devreleri | Ders Problem Çözme Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler temel var-yok mantığı devrelerinin gerçeklemesinde kullanılan elektronik eleman teknolojisinin sağladığı getiri/götürü değerlendirmesini yapabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Öğrenciler ders süresince öğrenmiş oldukları devrelerin elektriksel değerlendirmesini analiz ve benzetim yaparak öğrenecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
Öğrenciler bilgisayar yapı taşlarını oluşturan mantık devrelerinin elektronik elemanlarla oluşturulmasını öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Gösterim Benzetim Sözlü Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler temel var-yok mantığı devrelerinin gerçeklemesinde kullanılan elektronik eleman teknolojisinin sağladığı getiri/götürü değerlendirmesini yapabilecektir. | 2 | 4 | 3 | 3 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 1 | ;
Öğrenciler ders süresince öğrenmiş oldukları devrelerin elektriksel değerlendirmesini analiz ve benzetim yaparak öğrenecektir. | 5 | 2 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | ;
Öğrenciler bilgisayar yapı taşlarını oluşturan mantık devrelerinin elektronik elemanlarla oluşturulmasını öğrenir. | 3 | 2 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | ;
Ortalama Değer | 3,33 | 2,67 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1,33 | 2,33 | 2,33 | 1 |