Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İşaret ve Sistemler | BM216 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Uğur YÜZGEÇ |
Ders Veren | |
Amaç |
Sürekli ve ayrık zaman işaret ve sistem kavramlarını, özelliklerini öğrenmek, sürekli ve ayrık zamanlı işaret ve sistemlerin analiz yöntemlerini kavramak. |
Ders İçeriği |
İşaretlerin değerleri, özellikleri ve sınıflandırılması, sürekli ve ayrık zamanlı işaret çeşitleri, fazör diyagramı, sürekli zamanda fourier serileri, fourier dönüşümü ve analizleri, sistemler, özellikleri ve sınıflandırılması, örnekleme, sürekli ve ayrık zamanda konvolüsyon, laplace dönüşümü, özellikleri ve uygulamaları, ters Laplace dönüşümü, özellikleri ve uygulamaları, z-dönüşümü, özellikleri ve uygulamaları, ters z-dönüşümü, özellikleri ve uygulamaları. |
Ders Kaynakları |
Oppenheim, A. V. and Schafer, R. W., Discrete-Time Signal Processing, Prentice Hall Signal Processing Series
Hsu, Hwei. Schaum's Outline of Signals and Systems, 3rd Edition. US: McGraw-Hill, 2013. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Kısa Sınav 2 | Kısa Sınav 2 | 5 | 1 | 5 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 110 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,31 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İşaretlerin özellikleri ve sınıflandırılması | |
2 | Fazör Diyagramı | |
3 | Sürekli zamanda fourier serileri | |
4 | Fourier Serisi Örnek Çözümleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
5 | Sürekli zamanda Fourier Dönüşümü | |
6 | Fourier Dönüşümü Özellikleri | |
7 | Fourier Dönüşümü Örnek Çözümleri | |
8 | Konvolüsyon ve Özellikleri | |
9 | Sistemlere Giriş | |
10 | Sistem Cevabı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
11 | Sistem Örnek Çözümleri | |
12 | Laplace Dönüşümü ve Özellikleri | |
13 | z Dönüşümü ve Özellikleri | |
14 | Laplace ve z Dönüşüm Örnek Çözümleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sürekli ve ayrık sistemlerin farklarını kavramak | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Temel sistem cevaplarını, transfer fonksiyonu, dürtü yanıtını öğrenmesi | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
İşaretler ve sistemlerin sınıflandırılmaları ve temel kavramları öğrenmek. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Zaman ve frekans domenleri arasında geçişlerde Fourier, Laplace ve z dönüşümlerini kullanması | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sürekli ve ayrık sistemlerin farklarını kavramak | 4 | 5 | 3 | - | - | - | - | - | - | - |
Temel sistem cevaplarını, transfer fonksiyonu, dürtü yanıtını öğrenmesi | 5 | 5 | 4 | - | - | - | - | - | - | - |
İşaretler ve sistemlerin sınıflandırılmaları ve temel kavramları öğrenmek. | 4 | 5 | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
Zaman ve frekans domenleri arasında geçişlerde Fourier, Laplace ve z dönüşümlerini kullanması | 4 | 5 | 5 | - | - | - | - | - | - | - |