EN
  • Anasayfa
  • BM322 Yöneylem Araştırması (2024 - 2025 / 7. Yarıyıl)
  • EN
BM322 - Yöneylem Araştırması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Yöneylem Araştırması BM322 7 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi 1: Ders Anlatımı 2: Bilgisayar Uygulaması 3:Proje/ödev 4: Problem Çözümü
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Melis ALPASLAN TAKAN
Ders Veren
Amaç

Bu ders modelleme konusunu vurgulayan bir yaklaşımla deterministik olarak temel yöntemlere bir giriş yapmayı amaçlamaktadır.

Ders İçeriği

Derste işlenen konular arasında lineer programlama ve uygulamaları, simpleks algoritması, duyarlılık analizi, dualite teorisi, tamsayılı programlama ve uygulamaları, ağ modelleri, dal-sınır yöntemi yer almaktadır. Değişik alanlarda kullanılan deterministik modeller GAMS kullanarak LP modellemesi ve çözümü konusu da ders kapsamında işlenecektir. Doğrusal olmayan programlama kısmına kısa bir giriş yapılmaktadır.

Ders Kaynakları Yöneylem araştırmasına giriş, Gerald J. Lieberman, Frederick S Hillier
Yöneylem araştırması: uygulamalar ve algoritmalar, Wayne L. Winston
Yöneylem Araştırması, Hamdy a Taha
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Yöneylem araştırmasına giriş ve tarihçesi Ders
2 Simpleks algoritması Ders
3 Büyük M yöntemi ve İki aşamalı yöntem Ders
4 Duyarlılık analizi Ders
5 Dualite (ikillik) Ders
6 Ulaştırma Problemleri Ders
7 Atama ve Ağ Problemleri Ders
8 Tamsayılı Programlama Ders
9 Dal-sınır algoritması Ders
10 Excel çözücüsü-GAMS uygulamaları Ders
11 Doğrusal programlama- Tamsayılı programlama ileri modeller Ders
12 Doğrusal olmayan programlama giriş Ders
13 Bisection, Newton, Gardyan arama, Karush-Kunh-Tucker Ders
14 Genel tekrar Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Yöneylam araştırmasının uygulama alanlarını bilme ve uygulamadan örnekleri tanıyabilme Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Mühendislik problemlerinin çözümü için doğrusal programlama ve tamsayılı programlama modelleri oluşturabilme Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Doğrusal programlama modellerini simpleks algoritmasıyla çözebilme Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Duyarlılık- dualite konularına hakim olma ve uygulama Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tamsayılı programlama modellerini anlama ve çözebilme- doğrusal olmayan modellemeye giriş yöntemleri anlayabilme Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Yöneylam araştırmasının uygulama alanlarını bilme ve uygulamadan örnekleri tanıyabilme - - - - - - - - - -
Mühendislik problemlerinin çözümü için doğrusal programlama ve tamsayılı programlama modelleri oluşturabilme - - - - - - - - - -
Doğrusal programlama modellerini simpleks algoritmasıyla çözebilme - - - - - - - - - -
Duyarlılık- dualite konularına hakim olma ve uygulama - - - - - - - - - -
Tamsayılı programlama modellerini anlama ve çözebilme- doğrusal olmayan modellemeye giriş yöntemleri anlayabilme - - - - - - - - - -