EN
  • Anasayfa
  • BM320 Mobil Programlama (2018 - 2019 / 6. Yarıyıl)
  • EN
BM320 - Mobil Programlama
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Mobil Programlama BM320 6 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Öğr. Gör. Yusuf MUŞTU
Amaç

Bu ders, Android ve Flutter platformlarında mobil uygulama geliştirme süreçlerini kapsamlı bir şekilde ele alarak, öğrencilerin modern ve ölçeklenebilir uygulamalar geliştirme yetkinliği kazanmasını amaçlamaktadır. Kotlin ve Dart programlama dillerini kullanarak, kullanıcı arayüzü tasarımı, veri yönetimi, API entegrasyonu ve state yönetimi gibi temel konular işlenecektir. Ders sonunda öğrenciler, platform bağımsız mobil uygulamalar geliştirme becerisine sahip olacaklardır.

Ders İçeriği

Bu ders kapsamında, mobil uygulama geliştirme sürecine dair temel ve ileri seviye konular ele alınacaktır. İlk olarak, mobil işletim sistemleri ve uygulama geliştirme yöntemleri tanıtılacak, ardından Android işletim sistemi ve Kotlin programlama dili detaylandırılacaktır. Android uygulama geliştirme sürecinde, kullanıcı arayüzü tasarımı, temel bileşenler (Activity, Fragment, Intent), veri yönetimi (SharedPreferences, SQLite, Room), web servisleri ile entegrasyon (REST API, Retrofit) ve arka plan işlemleri (Service, WorkManager) gibi konular işlenecektir. Flutter çerçevesi ve Dart programlama dili ele alınarak, platform bağımsız mobil uygulamalar geliştirme süreci anlatılacaktır. Flutter temel yapıları, bileşenler, state yönetimi (Provider, Riverpod, GetX), veri saklama yöntemleri (SharedPreferences, SQLite, Hive, Firebase Firestore), API entegrasyonu (Dio, Firebase Authentication, Firebase Cloud Messaging) gibi konulara değinilecektir.

Ders Kaynakları https://docs.flutter.dev/
https://dart.dev/docs
https://kotlinlang.org/docs
https://developer.android.com/develop
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 1 15
Ödev 1 15
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
30
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
70
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 20 1 20
Uygulama 1 Uygulama 1 12 1 12
Final Final 24 1 24
Ödev 1 Ödev 1 8 1 8
Toplam İş Yükü (Saat) 134
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,25
AKTS 5,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Android Temelleri
2 Android Temelleri GUI
3 Android İşetim Sistemi GUI
4 Android İşetim Sistemi GUI (Data)
5 Android İşetim Sistemi GUI (List)
6 Android İşetim Sistemi GUI (MAP)
7 Android İşetim Sistemi GUI (FORM)
8 Sınav
9 Android Servis uygulamaları
10 Android Sensor Uygulamaları
11 Android Native Development Kit (NDK) ile çalışmak
12 Mobil web development
13 Google Play Yönetimi
14 Uygulama Kontrol
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Mobil cihazın yeteneklerini geliştiren etkin kullanıcı arayüzleri yaratabilme
Cihaza özel, yerel uygulamalar tasarlama ve geliştirme
Gereksinimleri belirleyip mobil çözümler üretebilme becerisi
Yeni mobil teknolojilerin hakkında bilgiye sahip olma
; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Mobil cihazın yeteneklerini geliştiren etkin kullanıcı arayüzleri yaratabilme - - - - - - - - - -
Cihaza özel, yerel uygulamalar tasarlama ve geliştirme - - - - - - - - - -
Gereksinimleri belirleyip mobil çözümler üretebilme becerisi - - - - - - - - - -
Yeni mobil teknolojilerin hakkında bilgiye sahip olma - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - - -